به گزارش خودرونویس، این عکس اولین تیزر رسمی تویوتا تاندرا محسوب می شود و این خودروساز ژاپنی قصد دارد که تاندرا را یک خودروی خاص و قدرتمند در ذهن مخاطب معرفی کند. سه چراغ نارنجی رنگ طراحی شده در جلوپنجره دقیقا از روی فورد F-150 راپتور الگوبرداری شده اند. ضمن اینکه سایر چراغ های نصب شده در پروفیل جلو، سپر و جلوپنجره تویوتا تاندرا مشخص هستند که طراحی آنها با رندرهای منتشر شده و تصاویر جاسوسی مشاهده شده مطابقت دارند. این موضوع نشان می دهد که طراحان رندرهای این خودرو از پیش اطلاعاتی در خصوص دیزاین تاندرا داشته اند و یا اینکه با منابعی آگاه در این خصوص در تماس بوده اند.

رندرهای منتشر شده از تاندرا پیشتر به ما نشان داده اند که این پیکاپ فول سایز ژاپنی در زمان رونمایی چه استایلی خواهد داشت؛ هرچند چنین استایلی برای یک خودرو ژاپنی مقداری عجیب به نظر می رسد، ولی به لطف کپی برداری از فورد F-150 جذاب است.

رندر تویوتا تاندرا 2022
رندر تویوتا تاندرا 2022

مشخصات فنی تویوتا تاندرا 2022

جدا از تصاوی لو رفته از این خودرو، تویوتا تمام تلاشش را کرده که جزییات فنی مربوط به نسل جدید تاندرا را مخفی نگه دارد. تنها شایعه ای که در این خصوص تا این لحظه شنیدیم، نصب پیشرانه شش سیلندر دو توربوشارژ در زیر کاپوت بوده و اینکه تویوتا نسل جدید تاندرا را روی پلتفرم TNGA-F و به صورت بادی آن فریم یا شاسی مجزا توسعه داده است.

نمایندگی های تویوتا ظاهرا در خصوص نسل جدید تاندرا بسیار هیجان زده هستند و ادعا می کنند که تاندرا جدید قادر به رقابت با بهترین پیکاپ های جهان در کلاس خود بوده و تمام ویژگی های خوب آنها را در خود جای داده است. البته شنیدن چنین جملات حماسی از نمایندگی های تویوتا چندان عجیب نیست؛ ولی بعید است که تاندرا بتواند حرف زیادی در مقابل رقبای آمریکایی مانند رم TRX، فورد F-150 و شورولت سیلورادو برای گفتن داشته باشد.

 

سخن پایانی

در زمینه تیراژ فروش، نسل فعلی تویوتا تاندرا افتضاح عمل کرده است. تویوتا در کل مدت سال 2020 توانست کمی بیش از 100 هزار دستگاه تاندرا در کل بازارهای جهانی بفروشدکه البته این آمار فروش پایین تقصیر شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان هم بوده است. از آنجایی که ساختار نسل فعلی تویوتا تاندرا به سال 2007 مربوط می شود، عرضه یک مدل به روزرسانی شده برای این خودرو بسیار نیاز است تا تویوتا بتواند حرفی برای گفتن در مقابل رقبایی از جنرال موتورز، رم و فورد داشته باشد. در این لحظه تویوتا تنها اظهار کرده که تاندرا جدید به زودی رونمایی می شود؛ ولی تاریخ دقیقی برای آن اعلام نکرده است. ولی طی هفته های جاری یقینا نسل جدید تویوتا تاندرا رونمایی خواهد شد.

 

 

منبع motor1
5 از 2 رای