اخبار خودرو جهان
سال 2022 رونمایی می شود

تیزر اولین خودرو الکتریکی لینکلن

پنجشنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
خودروی الکتریکی لینکلن

لینکلن سرانجام گام های مهمی در راستای تولید اولین خودروی الکتریکی خود برداشته است. این برند لاکچری آمریکایی چندین تیزر منتشر کرده که در آنها به تولید یک خودروی الکتریکی اشاره شده است. در این تیزرها بیان شده که لینکلن در سال 2022 همزمان با صدمین سالگرد تاسیس خود قصد دارد اولین محصول الکتریکی خود را رونمایی کند.

به گزارش خودرونویس، این خودروی الکتریکی که هنوز نامی برای آن تعیین نشده قرار است که در کنار دو خودروی پلاگین هیبریدی آویاتور و کورسیر که هر دو اسیووی های فوق لوکسی هستند، عرضه شود. این بازوی لاکچری فورد قصد دارد که سال 2030 تمام سبد محصولات خود را الکتریکی سازی کند و این مهم به وسیله سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری فورد در زمینه الکتریکی سازی محقق می شود.

 

 

 

 

جوی فالوتیکو مدیرعامل لینکلن اظهار کرد که با توحه به تحولات اخیر لینکلن در آمریکا و چین، زمان بهتری برای عرضه محصول الکتریکی و حرکت به سوی آینده وجود ندارد. الکتریکی سازی موجب می شود که محصولات لینکلن به سطح جدیدی از راحتی، بی صدا بودن و آرامش برسند و این دقیقا همان چیزی بوده که مشتریان از محصولات لینکلن انتظار دارند.

 

کابین خودروی الکتریکی لینکلن

این خودروی الکتریکی جدید لینکلن قرار نیست که روی پلتفرم ریویان توسعه یابد؛ چراکه این دو کمپانی پروژه مشترک بین خود را درست چند ماه پس از اعلام آغاز آن لغو کردند. به جای آن لینکلن قرار است که خودروی الکتریکی خود را روی یک پلتفرم ماژولار جدید با ساختار عقب محرک و تمام چرخ محرک توسعه دهد. در آینده نزدیک قرار است که لینکلن روی این پلتفرم چهار خودروی الکتریکی متفاوت از یکدیگر را تولید کند.

 

استایل ظاهری

از نظر طراحی ظاهری باید اظهار کنیم که اولین محصول تمام الکتریکی لینکلن قطعا شباهت ظاهری به خودروی مفهومی Zephyr Reflection خواهد داشت که در نمایشگاه خودرو شانگهای در همین سال 2021 معرفی شده بود. این برند لوکس آمریکایی اظهار کرده که نمای بیرونی این خودرو ضمن دارا بودن زیبایی چشمگیر، بسیار مدرن هم خواهد بود و درون کابین به لطف ساختار هوشمندانه پلتفرم الکتریکی این خودرو، فضای بیشتری نسبت به مدل های درونسوز در دسترس است. طراحی هوشمندانه فضاهایی برای قرار دادن اشیا، طراحی مینیمال و یک سانروف بزرگ پانورامیک، باعث دلباز شدن کابین این خودرو شده است.

سانروف خودروی الکتریکی لینکلن

درست همانند لینکلن Zephyr مفهومی رونمایی شده در شانگهای، این خودروی الکتریکی هم در مدل تولیدی دارای یک نمایشگر عریض در سرتاسر داشبورد خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که این محصول الکتریکی لینکلن در کنار سایر خودروهای آینده این شرکت همگی از یک سیستم مالتی مدیا و سرگرمی جدید اندروید بهره می برند. به زودی هم لینکلن تکنولوژی رانندگی بدون دست در بزرگراه خود را معرفی خواهد کرد.آمریک

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟