به گزارش خودرونویس، به منظور تبدیل شدن از مدل مفهومی به نسخه تولیدی، اشکودا چندین تغییر را در کوشاک اعمال کرده است. این تغییرات شامل نصب چراغ های جلو و آینه های بزرگتر، دستگیره درهای معمولی و چند تغییر ساده در بدنه است. همچنین جلوپنجره با نورپردازی این خودرو هم حذف شده و سایز رینگ چرخ ها نیز از نمونه 19 اینچی نصب شده روی نمونه مفهومی کوچکتر شده تا کوشاک بیشتر مناسب جاده های نا هموار هند و کشورهای جهان سوم باشد.

اشکودا کوشاک

ویژه بازار هند

همانطور که در ابتدا بیان شد اشکودا کوشاک در هند و ویژه بازار این کشور توسعه یافته و 95 درصد قطعات این خودرو هم در هند تولید می شود که به نوعی موجب اشتغالزایی بومی هم شده است. این خودرو روی پلتفرم MQB A0 ویژه بازار هند توسعه یافته که روی نسخه اروپایی همین پلتفرم خودروهایی همچون اشکودا کامیک نیز توسعه یافته اند.

تیزر اشکودا کوشاک

مشخصات فنی اشکودا کوشاک

اشکودا کوشاک درست همانند کامیک عرضه شده در بازار اروپا با سیستم انتقال قدرت جلو محرک عرضه می شود. این کراس اوور ویژه بازار هند بسته به نسخه انتخابی به پیشرانه 1 و 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز می شود. بسته به اینکه پیشرانه سه سیلندر یا چهار سیلندر روی کوشاک نصب شود، نیروی تولیدی با گیربکس شش سرعته دستی، شش سرعته اتوماتیک یا هفت سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

تیزر اشکودا کوشاک

در حالی که طول کلی کوشاک در نمونه تولیدی هنوز بیان نشده، ما این را می دانیم که نسخه مفهومی یعنی اشکودا ویژن IN دارای طول کلی 4256 میلی متر بود. نسخه تولیدی کوشاک فاصله بین دو محوری معادل 2651 میلی متر داشته که به اتکا به همین ویژگی یکی از جادارترین کراس اوورها در میان رقباست. اشکودا هنوز هیچ تصویری از کابین کوشاک را منتشر نکرده، ولی با استناد به کابین ویژن IN مفهومی می توان گفت این خودرو برخلاف کابینی مینیمال نسخه مفهومی، تا حد بیشتری دارای کلیدهای کنترلی فیزیکی خواهد بود.

 

سخن پایانی

کوشاک چهارمین محصول بومی اشکودا برای بازار یک کشور است. این شرکت پیشتر کامیک GT و کودیاک GT را ویژه بازار چین و کامیک ویژه بازار هند را متفاوت با نمونه عرضه شده در اروپا توسعه داده بود. اشکودا و فولکس واگن در حال توسعه سه محصول جدید دیگر ویژه بازار هند هستند که در آینده از آنها پرده برداری خواهد شد.

 

منبع motor1
5 از 1 رای