اخبار خودرو جهان
سدان قد بلند اقتصادی ویژه بازار هند

تیزر اشکودا اسلاویا منتشر شد

شنبه - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تیزر اشکودا اسلاویا

اشکودا قصد دارد فعالیت خود در بازار هند را گسترش دهد و از این رو به زودی دومین محصول جدید خود در بازار بزرگ هند به نام Slavia(اسلاویا) را رونمایی خواهد کرد. تا به امروز تنها تصاویر جاسوسی از این سدان اقتصادی منتشر شده بود، ولی حال اشکودا رسما اولین تیزر اسلاویا را منتشر کرده و باید اظهار کنیم که نام این خودرو از اولین دوچرخه های تولید شده توسط موسسان اشکودا در اواخر قرن 19 برگرفته شده است. پیش بینی می شود که اشکودا اسلاویا در زمستان برای بازار هند رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، در این تیزر چیزی جز خطوط اصلی بدنه و نمای کلی کابین از بیرون مشخص نیست که به نظر می رسد با تصاویر جاسوسی منتشر شده از همین خودرو در ماه پیش مطابقت دارد. در تصاویر جاسوسی یک استیکر ضخیم روی بدنه اشکودا اسلاویا را پوشانده بود که به موجب آن جزییات طراحی این خودرو پنهان مانده بود؛ ولی این استیکرها نمی توانستند سیستم تعلیق لیفت شده و مرتفعتر اشکودا اسلاویا را پنهان کنند؛ چنین سیستم تعلیق لیفت شده و مرتفعی برای تردد در جاده های ناهموار و خیابان های پر از دست انداز هند کاملا مورد نیاز بود. در این لحظه هیچ تصویری از کابین اسلاویا منتشر نشده، ولی به احتمال زیاد دیزاینی مشابه با اشکودا کوشاک دارد که چند ماه پیش رونمایی شده بود.

اشکودا اسلاویا

مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

این محصول جدید اشکودا یقینا روی پلتفرم MQB-A0 توسعه یافته که ساختاری مشترک با کراس اوور کوشاک دارد و انتظار می رود که وجه اشتراک بین این دو خودرو به مراتب بیشتر از اشتراک پلتفرم باشد. به همین ترتیب انتظار می رود که پیشرانه ها و گیربکس های بین اسلاویا و کوشاک نیز مشترک باشند. در بازار هند اشکودا کوشاک با یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ 115 اسب بخار یا یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 150 اسب بخاری عرضه می شود.

پیشرانه ضعیفتر با یک گیربکس شش سرعته دستی یا به صورت آپشنال شش سرعته اتوماتیک کوپل می شود؛ ولی پیشرانه قدرتمندتر 1.5 لیتری هم با گیربکس دستی قابل سفارش بوده، ولی برای آن یک گیربکس اتوماتیک ارتقا یافته هفت سرعته دو کلاچه هم قابل نصب است.

اشکودا اسلاویا

سخن پایانی

اسلاویا دومین ثمره پروژه India 2.0 گروه خودروسازی فولکس واگن بوده که یک سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی برای توسعه دو محصول با برند اشکودا و دو محصول با برند فولکس واگن برای بازار هند انجام گرفته است. اشکودا اسلاویا در جایگاهی پایینتر از اکتاویا و سوپرب که هم اکنون به بازار هند عرضه می شوند قرار گرفته و یک سدان ارزان قیمت و اقتصادی برای مشتریان با بودجه کمتر محسوب می شود. اشکودا زمان دقیقی برای رونمایی این خودرو اعلام نکرده، ولی یقینا طی ماه های پیش رو معرفی خواهد شد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟