به گزارش خودرونویس، در مسابقات لمانز دو کلاس جداگانه در سطح ابرخودروها وجود دارد. کلاس اول LMH بوده که در آن خودروهایی که به طور ویژه تحت مقررات فنی ابرخودروهای لمانز توسعه یافته اند امکان حضور و رقابت دارند. گفته شده که این مقررات وضع شده توسط FIA فضای زیادی را برای خلاقیت خودروساز از جمله به کار بردن پیشرانه های هیبریدی برای اکسل جلو ایجاد کرده است.

تیزر ابرخودرو مسابقات لمانز پورشه

کلاس بعدی ابرخودروها در مسابقات لمانز، سگمنت LMDh بوده که پورشه در آن رقابت می کند. طبق قوانین وضع شده FIA برای این گروه LMDh، شرکت کنندگان می توانند شاسی خودروی مسابقه ای خود را از بین لیست شرکت های تامین کننده که شامل دالارا، Multimatic، Ligier یا Oreca هستند تامین کنند. تیم اسپانسر یعنی همان خودروساز باید اجزای مهم و حیاتی خودروی مسابقه ای از جمله پیشرانه درونسوز، پنل بدنه و سیستم هیبریدی را طراحی کنند؛ البته در کنار اینها باید به پایین نگه داشتن هزینه ها نیز فکر کنند و سیستم انتقال قدرت و کیت آیرودینامیکی بدنه خودرو را نیز توسعه دهند.

تیزر ابرخودرو مسابقات لمانز پورشه

پورشه در همین خصوص اظهار کرد: ما در حال همکاری نزدیک با شریک خود یعنی Penske در زمینه توسعه ابرخودرو مسابقه ای LMDh جدید لمانز خود هستیم و در همین راستا فعالیت دائمی و همکاری نزدیکی با تولیدکننده شاسی خودروی مسابقه ای خود یعنی شرکت Multimatic داریم. پورشه در ادامه بیان کرد که در ماه ژانویه آزمایش های فشرده خود را روی این ابرخودرو مسابقه ای لمانز جدید آغاز می کنیم تا نسبت به رونمایی این ابرخودرو و بازگشت به مسابقات استقامت 24 ساعته لمانز اطمینان حاصل کنیم.

تیزر ابرخودرو مسابقات لمانز پورشه

باید تا سال 2023 صبر کرد و منتظر بازگشت قدرتمند پورشه به مسابقات لمانز باشیم. به نظر شما آیا پورشه می تواند جایگاه از دست رفته خود یعنی سکوی قهرمانی را از رقیب فرصت طلبی مانند تویوتا پس بگیرد؟ تا آن زمان باید با این تیزر منتشر شده از ابرخودرو مسابقه ای پورشه برای لمانز سر کنیم.

منبع Motor1
5 از 2 رای