اخبار خودرو جهان
رقیب مستقیم تویوتا 86 و نیسان Z

آکورا اینتگرا جدید در راه است

دوشنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تیزر آکورا اینتگرا

آکورا که این روزهای بعد از رونمایی NSX تایپ S را سپری می کند، به حدی ذوق زده و خوشحال بوده که قصد دارد نام اینتگرا را بار دیگر زنده کند و با این خبر دل طرفداران خود را دوباره شاد کرد. آکورا انتگرا یک خودروی اسپرت پریمیوم کامپکت کوچک بوده که قرار است در سال 2022 رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، جان ایکدا مدیرعامل آکورا در وصف اینتگرا جدید اظهار کرده که همانند لذت و هیجان رانندگی و DNA نسخه اصلی اینتگرا در این مدل جدید حفظ خواهد شد. در این لحظه جزییات بیشتری در خصوص این خودرو اعلام نشده، ولی طراحی کلی اینتگرا جدید در حین رونمایی از NSX تایپ S به صورت لحظه ای و گذرا نشان داده شد. با توجه به تیزر منتشر شده، کاملا واضح است که ما با یک خودروی اسپرت دو درب طرف هستیم.  بدین ترتیب این خبر با شایعه پیشین یعنی یک عرضه یک سدان کامپکت با نام آکورا که توسط یکی از نمایندگی های این کمپانی منتشر شده بود تناقض دارد.

افرادی که از شنیدن برنامه هوندا مبنی بر از رده خارج کرده سیویک کوپه ناراحت بودند، حال می توانند نفسی راحت بکشند. چراکه آکورا یعنی زیربرند لوکس هوندا قصد دارد خودروهای دو درب جدیدی را رونمایی کند. در این لحظه تنها می توانیم حدس بزنیم که نسل جدید آکورا اینتگرا روی پلتفرم یازدهمین نسل هوندا سیویک توسعه خواهد یافت و شاید مشخصات فنی یکسانی با سیویک Si با گیربکس دستی داشته باشد.

با توجه به اشاره آکورا به بهار 2022 در پست های منتشر شده در شبکه های اجتماعی خود، می توان به سادگی متوجه شد که این برند لوکس ژاپنی قصد دارد پنجمین نسل اینتگرا را در بهار سال آینده به عنوان مدل 2023 معرفی کند. در تیزر منتشر شده توسط آکورا می توان مشاهده کرد که عبارت انگلیسی اینتگرا روی سپر و در زیر چراغ های جلو نقش بسته؛ ضمن اینکه طراخی چراغ های جلو و گرافیک LED درون آنها نیز کاملا به نسخه فعلی TLX تایپ S شباهت دارد.

 

سخن پایانی

زمانی که نسل جدید آکورا اینتگرا رونمایی شود، باید شاهد رقابت جذاب این کوپه ژاپنی با خودروهای اسپرت ژاپنی دیگری مانند سوبارو BRZ، تویوتا GR 86 و نیسان Z باشیم که همگی آنها در سال 2022 با نسل جدید خود از راه رسیدند. جان ایکدا مدیرعامل آکورا مدتی پیش اظهار کرده بوده که قصد دارد برای تمامی محصولات تولیدی این برند پریمیوم ژاپنی نسخه عملکردی تایپ S را معرفی کند و اینتگرا هم با توجه به جایگاهش در بین محصولات آکورا، یقینا دارای نسخه تایپ S خواهد بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟