اخبار خودرو جهان
14 آپریل رونمایی می شود

تیزر جدید آئودی Q4 ای-ترون منتشر شد

سه شنبه - ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تیزر آئودی Q4 ای-ترون

آئودی به تازگی تیزرهایی جدیدی از Q4 ای-ترون و Q4 ای-ترون اسپرتبک 2022 را منتشر کرده و در این تیزرها اشاره داشته که نسخه های تولیدی این دو کراس اوور الکتریکی را در تاریخ 14 آپریل رونمایی خواهد کرد.

به گزارش خودرونویس، همانگونه که در این تیزرها مشاهده می کند، نسخه معمولی آئودی Q4 ای-ترون دارای طراحی محافظه کارانه و شیشه جلو کشیده و گسترده بوده که به زیبایی به سقفی با شیب ملایم ختم شده است. نسخه اسپرتبک که مدل کوپه Q4 ای-ترون محسوب می شود، استایل ظاهری داینامیک تری دارد و شیب سقف آن در قسمت عقب مقداری بیشتر شده و به همین دلیل مقداری از فضای درون کابین آن کاسته شده است.

 

مشخصات فنی آئودی Q4 ای-ترون معمولی و اسپرتبک

لازم به ذکر است که آئودی پیشتر هر دو مدل Q4 ای-ترون معمولی و اسپرتبک را در قالب خودروهای مفهومی رونمایی کرده بود. نسخه تولیدی Q4 ای-ترون درست مانند مدل مفهومی روی پلتفرم ماژولار الکتریکی MEB توسعه یافته است. متاسفانه آئودی در خصوص انتشار مشخصات فنی و اطلاعات بیشتر در خصوص این دو خودرو، خساست به خرج دارد؛ ولی نسخه مفهومی Q4 ای-ترون اسپرتبک که سال گذشته رونمایی شده بود، دارای یک پک باتری 82 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی بوده که وظیفه تامین انرژی دو موتور الکتریکی این خودرو را بر عهده داشت. این دو موتور الکتریکی روی هم رفته قادر به تولید 306 اسب بخار قدرت بودند.

کنسول وسط آئودی Q4 ای-ترون

با اتکا به نیروی تولیدی این دو موتور الکتریکی، آئودی Q4 ای-ترون قادر بود طی 6.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود. همچنین این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی معادل 450 کیلومتر تحت سیکل WLTP بود. همچنین آئودی اعلام کرده علاوه بر این مدل دو موتوره تمام چرخ محرک، یک مدل عقب محرک هم از Q4 ای-ترون توسعه داده که در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 500 کیلومتر را طی می کند.

غربیلک فرمان آئودی Q4 ای-ترون

کابین آئودی Q4 ای-ترون

در حالی که مشخصات پیشرانه مدل های تولیدی آئودی Q4 ای-ترون معمولی و اسپرتبک هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، این برند پریمیوم آلمانی ماه گذشته تصاویر رسمی کابین این کراس اوورهای الکتریکی را منتشر کرد. این دو خودرو دارای یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 10.1 یا 11.6 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد هستند که از سیستم فرمانپذیری صوتی با زبان طبیعی نیز پشتیبانی می کنند.

کابین آئودی Q4 ای-ترون

از جمله دیگر ویژگی های برجسته کابین این خودرو می توان به هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده، تریم چوبی و آلومینیومی کابین و چیدمان سینما مانند صندلی ها اشاره کرد؛ چراکه صندلی های ردیف دوم کابین آئودی Q4 ای-ترون حدود 70 میلی متر موقعیت بالاتری نسبت به صندلی های ردیف جلویی دارند.

هد آپ دیسپلی آئودی Q4 ای-ترون

با توجه به فاصله بین دو محور 2760 میلی متری آئودی Q4 ای-ترون، می توان انتظار کابینی بسیار جادار را از این خودرو داشت. باید اشاره کنیم که فاصله محور این کراس اوور الکتریکی تنها مقداری جزیی نسبت به Q5 با پیشرانه درونسوز کمتر است. آئودی Q4 ای-ترون فضای باری معادل 520 لیتر دارد که در صورت خواباندن صندلی های ردیف عقب این میزان فضای بار به 1490 لیتر افزایش می یابد.آن

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟