اخبار خودرو جهان
نهم فوریه رونمایی می شود

تیزر آئودی ای-ترون GT به همراه برخی از مشخصات منتشر شد

شنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آئودی ای-ترون GT

آئودی سرانجام قصد دارد ای-ترون GT را در تاریخ نهم فوریه رونمایی کند. طی تصاویری که به عنوان آخرین تیزر این سدان الکتریکی منتشر شده، مارک لیچ رییس طراحی این خودروساز لوکس آلمانی در خصوص مراحل شکل گیری و طراحی این خودروی الکتریکی صحبت کرده است.

به گزارش خودرونویس، رییس طراحی آئودی بیان کرد که ای-ترون GT یک خودروی گرن توریسمو است. این اصطلاح به طور معمول برای خودروهای مسابقه ای مناسب برای مسابقه های طولانی استفاده می شود. البته مدل های GT با خودروهای اسپرت خالص تفاوت هایی هم دارند؛ این خودروها کابینی راحت تر و جادارتر را در اختیار سرنشینان قرار می دهند. آئودی ای-ترون GT به عنوان یک خودروی گرن توریسمو تعادل خوبی را میان ویژگی های اسپرت و کابین راحت برقرار کرده و ضمن دارابودن تجهیزات رفاهی و ایمنی بسیار رضایت بخش، عملکرد بسیار خیره کننده ای دارد.

نمای عقب آئودی ای-ترون GT

به گفته رییس طراحی آئودی، مقاومت پایین در مقابل هوا، یکی از مهم ترین اهداف در طراحی آئودی ای-ترون GT بود؛ چراکه موجب بهینه تر شدن و افزایش مسافت قابل پیمایش خودرو در حالت شارژ کامل می شود. وی در ادامه بیان کرد که طراحی صاف و ساده این سدان الکتریکی، بخشی از زبان طراحی جدید آئودی بوده که در آینده قرار است نمونه چنین طراحی هایی را برای سایر خودروهای الکتریکی آئودی نیز مشاهده کنیم.

آئودی ای-ترون GT

طراحی کابین

استفاده از پیشرانه الکتریکی در ای-ترون GT موجب شده حجم قابل استفاده کابین این خودرو به مراتب نسبت به خودروهای درونسوز هم اندازه بیشتر باشد؛ در واقع استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث شده فضای داخلی آئودی ای-ترون GT با خودروهای درونسوز بزرگتر برابری کند. رییس طراحی آئودی اظهار کرد که اصل راننده محور بودن در طراحی تمامی اجزای کابین این خودرو مد نظر قرار داشته است. همچنین به منظور بهینه سازی بیشتر، آئودی از مواد اولیه بازیافتی بسیار با کیفیت در طراحی ای-ترون GT استفاده کرده و تصمیم ندارد که برای این سدان الکتریکی تودوزی چرمی طبیعی عرضه کند.

 

مشخصات فنی آئودی ای-ترون GT

نسخه معمولی آئودی ای-ترون GT دارای دو موتور الکتریکی بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 684 اسب بخار و بیشینه گشتاور 850 نیوتن متر است. این نسخه قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

آئودی ای-ترون GT

آئودی ضمن توسعه نسخه معمولی ای-ترون GT، برای افرادی که به دنبال قدرت بیشتر و عملکرد بهتر این سدان الکتریکی هستند، نسخه RS ای-ترون GT را هم عرضه خواهد کرد که یک موتور الکتریکی بیشتر نسبت به مدل معمولی دارد. تست نسخه های پروتوتایپ نزدیک به نمونه تولیدی این خودرو نشان می دهد که این سدان الکتریکی قدرتمند قادر است طی 2.88 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ همچنین شتاب صفر تا 161 کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز طی 6.86 ثانیه صورت می گیرد و این خودرو تنها 10.94 ثانیه زمان نیاز دارد تا از خط پایان درگ 400 متر عبور کند.

با توجه به اینکه آئودی قصد دارد ای-ترون GT استاندارد در نهم فوریه رونمایی کند، انتظار می رود که این سدان الکتریکی در نیمه دوم سال 2021 به بازارهای جهانی عرضه شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟