اخبار خودرو جهان
گزینه ای ایده آل برای مسیرهای پرترافیک شهری

تویوتا C+Pod خودرویی الکتریکی با بدنه پلاستیکی

دوشنبه - ۸ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا C+pod

تویوتا در نمایشگاه توکیو موتور شو سال 2019 یک خودروی الکتریکی بسیار کوچک را به نمایش گذاشت که در آن زمان تصور می شد این خودرو سال 2020 راهی بازار می شود. در آن زمان، این خودرو الکتریکی کانسپت بسیار کوچک هیچ نامی نداشت و در نمایشگاه توکیو 2019 این خودرو را با نام محصول الکتریکی اولترا کامپکت می شناختند؛ همزمان با معرفی این خودروی الکتریکی تویوتا اعلام کرد که آن را در اواخر سال 2020 به بازار عرضه می کند.

به گزارش خودرونویس، حال که در روزهای پایانی سال سخت 2020 هستیم، تویوتا به وعده خود عمل کرده و نسخه تولیدی این خودروی الترا کامپکت الکتریکی را معرفی کرده است. این خودرو تویوتا C+pod نام دارد و این خودروساز ژاپنی بیان کرده که ابعاد کوچک C+pod موجب شده که برای استفاده های درون شهری و همچنین اپلیکیشن های هوشمند جا به جایی مسافر درون شهر کاملا مناسب است.

نمای عقب تویوتا C+pod

ابعاد و جنس پنل های بدنه

تویوتا C+pod خودروی فوق کوچکی بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 2490، 1290 و 1550 میلی متر است. با همین ابعاد کوچک باید بیان کرد که این خودرو مقداری نسبت به i-ROAD بزرگتر بوده، ولی نسبت به خودروی اسمارت فورتو EQ طول و عرض کمتری دارد. تمامی پنل های بدنه این خودرو الکتریکی از جنس پلاستیک ساخته شده اند که وزن C+pod تا حد ممکن پایین نگه داشته شود. به لطف همین قطعات پلاستیکی خودروی الکتریکی فوق کوچک تویوتا C+pod وزن خالصی معادل 690 کیلوگرم دارد.

کابین تویوتا C+pod

برخلاف تویوتا i-ROAD که در واقع یک موتورسیکلت با سه چرخ بوده و چیزی بین یک موتور سیکلت و خودرو محسوب می شود، C+pod یک خودروی الکتریکی چهار چرخ بوده که درون کابین آن فضای کافی برای نشستن دو سرنشین بزرگسال وجود دارد.

این خودروی الکتریکی وسیله ای بسیار مناسب برای شهرهای شلوغ و پرترافیک است؛ درون کابین تویوتا C+Pod علاوه بر دو صندلی که برای سرنشینان درنظر گرفته شده، یک فضای بار کوچک نیز در پشت صندلی ها در دسترس بوده که می توان وسایل کوچک، خریدها، ساک دستی یا هر وسیله مورد نیاز دیگری را در آنجا قرار داد.

فضای بار تویوتا C+pod

مشخصات فنی تویوتا C+Pod

درست مانند تویوتا i-ROAD، قلب تپنده C+Pod هم از یک موتور الکتریکی تشکیل شده که نیروی خود را از پک باتری لیتیوم یونی با ظرفین 9.06 کیلووات ساعت دریافت می کند. این پک باتری با وجود اینکه ظرفیت کمی دارد ولی در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش بیشینه مسافتی معادل 150 کیلومتر را در خود ذخیره می کند؛ ولی انتظار نداشته باشید که این 150 کیلومتر به سریع ترین شکل ممکن پیموده شود؛ چراکه موتور الکتریکی تویوتا C+Pod قادر به تولید بیشینه قدرت 12.3 اسب بخار و گشتاور آنی 56 نیوتن متر بوده که نیروی تولیدی آن به چرخ های عقب منتقل می شود. با چنین پیشرانه ضعیفی تویوتا C+Pod قادر است با نهایت سرعت 60 کیلومتر بر ساعت حرکت کند که البته برای پیمایش مسیرهای درونشهری کاملا مناسب است.

شارژ تویوتا C+pod

سخن پایانی

با توجه به اینکه خودروهای کامپکت و شهری در بازار محلی ژاپن طرفداران زیادی دارد، این خودرو هم در ابتدا به ژاپن عرضه می شود و شاید در آینده راهی سایر بازارهای جهانی هم بشود. برچسب قیمت مدل پایه تویوتا C+Pod در ژاپن چیزی معادل یک میلیون و 650 هزار ین که در حدود 16 هزار دلار می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟