تغییرات اعمال شده در کابین کراون

به گزارش خودرونویس، اما به روزرسانی یک خودرو برای خودرو زحمت چندانی ندارد و این کمپانی ژاپنی تغییرات گسترده و همه جانبه را در کابین نسخه به روزرسانی شده یکی از قدیمی ترین و مطرح ترین سدان های خود اعمال کرده است. تویوتا مدل 2021 کراون را به یک نمایشگر عریض 12.3 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی مجهز کرده که این نمایشگر بخش زیادی از داشبورد این خودرو لاکچری را در بر گرفته است. لازم به ذکر است که نمایشگر جدید تویوتا کراون به صورت استاندارد از اپل کار پلی و اندروید اتو نیز پشتیبانی می کند.

کابین تویوتا کراون مدل 2021

این نمایشگر بزرگ جدید طراحی متفاوتی نسبت به نمایشگر پیشین کراون مدل 2020 دارد. مدل 2020 تویوتا کراون دارای یک نمایشگر سایز متوسط در میان داشبورد زیر دریچه های سیستم تهویه و بالای کلیدهای مربوط به کنترل دما و روشن کردن تهویه بود. ولی مدل 2021 این خودرو دارای یک نمایشگر بزرگ تبلت مانند در بالاترین قسمت داشبورد است. در نسخه فعالی نمایشگر دیجیتالی مربوط به سیستم تهویه کوچکتر شده و سیستم تهویه این خودرو توسط دو ناب چرخشی در دو طرف این نمایشگر مانند بیشتر خودروهای معمول امروزی کنترل می شود.

با وجود اینکه تویوتا برای کنترل سیستم تهویه در قسمت میانی کنسول وسط کلیدهای فیزیکی طراحی کرده، ولی راننده قادر است برخی از تنظیمات سیستم تهویه را به وسیله نمایشگر لمسی کراون نیز انجام دهد. تویوتا بیان کرده این اقدام به هدف حفظ تمرکز راننده به مسیر پیش رو صورت گرفته؛ چراکه نگاه کردن راننده به قسمت میانی داشبورد باعث می شود که تمرکز وی برای لحظه ای از مسیر پیش رو منحرف شود.

کابین تویوتا کراون مدل 2021

مشخصات فنی تویوتا کراون 2021

برخلاف کابین و داشبورد کراون که برای مدل 2021 تغییرات گسترده ای به خود دیده، تویوتا هیچ تغییری در استایل بیرونی و پیشرانه های قابل نصب روی کراون به روزرسانی شده اعمال نکرده است. زیر کاپوت این سدان لاکچری یک پیشرانه غیر هیبریدی دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نصب شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 245 اسب بخار و بیشینه گشتاور 350 نیوتن متر است.

البته دو پیشرانه الکتریکی سازی شده نیز برای کراون 2021 در دسترس هستند. یکی از آنها یک پیشرانه 2.5 لیتری هیبریدی با 226 اسب بخار قدرت بوده و نمونه قدرتمندتر نیز یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر هیبریدی با 359 اسب بخار قدرت است. هر دو پیشرانه بنزینی این خودرو در کنار یک موتور الکتریکی نیکل متال فعالیت می کنند که انرژی خود را از یک پک باتری لیتیوم یونی دریافت می کند.

 

سخن پایانی

تویوتا کراون در ژاپن برچسب قیمت پایه ای معادل 4 میلیون و 900 هزار ین دارد که چیزی معادل 47 هزار دلار می شود.

منبع motor1
4.5 از 2 رای