به گزارش خودرونویس، تویوتا برای توسعه این نسخه به خصوص از این اسیووی، با تویوتا Tsusho Corporation و همچنین B مدیکال سیستم همکاری داشته است. این خودرو نسخه تجاری همان لندکروزر سری 70 بوده که نصب یخچال روی این خودرو کمک می کند که واکسن ها را به نقاط مختلف دنیا بتوان حمل کرد. این نسخه ویژه لندکروزر همچنین دارای استانداردهای لازم عملکرد، کیفیت و ایمنی از سازمان جهانی بهداشت است.

کسب این امتیازها توسط لندکروزر 78 موجب شده تا دولت ها و سازمان ها بتوانند به این اسیووی به منظور حمل واکسن کرونا و رساندن آن به مناطق دور افتاده و صعب العبور اعتماد کنند. استفاده از این نسخه یخچال دار تویوتا لندکروزر در کشورهای جهان سوم و فاقد تکنولوژی به منظور حمل واکسن امری ضروری بوده تا این واکسن حیاتی سالم به دست مصرف کننده و افراد هدف برسد.

 

تجهیزات تویوتا لندکروزر یخچال دار

این نسخه ویژه تویوتا لندکروزر به یخچال واکسن CF850  شرکت B مدیکال سیستم مجهز شده که می تواند تا 400 پک واکسن کرونا را درون یخچال با ظرفیت 396 لیتری خود قرار دهد. این یخچال پیشرفته انرژی لازم برای فعالیت را از باتری جداگانه ای دریافت می کند که تا 16 ساعت می تواند این یخچال را روشن نگه دارد. این یک ویژگی کلیدی برای این خودرو و یخچال محسوب می شود که می تواند واکسن ها را در حین حمل و نقل خنک و سالم نگه دارد.

یخچال تویوتا لندکروزر برای حمل واکسن کرونا

لازم به ذکر است که باتری نصب شده برای این یخچال در هنگام رانندگی به وسیله فعالیت دینام خودرو شارژ می شود؛ ضمن اینکه می توان باتری این یخچال را به وسیله اتصال به منبع برق خارجی نیز شارژ کرد.

تویوتا اشاره کرد که تقریبا 20 درصد واکسن های توزیع شده به کشورهای در حال توسعه به دلیل عدم وجود یخچال مناسب و تجهیزات لازم برای نگهداری واکسن، از بین می روند. در چنین کشورهایی همچنین زیرساخت و جاده های مناسب برای دسترسی به مناطق مختلف نیز کمتر یافت می شود. بدین ترتیب ماه ها زمان می برد که جمعیت قابل توجهی از کشورهای جهان سوم به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنند. ولی وجود خودروهایی همچون این تویوتا لندکروزر 78 می تواند روند توزیع واکسن در کشورهای جهان سوم و مناطق دور افتاده را تسریع بخشد.

منبع motor1
5 از 2 رای