اخبار خودرو جهان
هفت دهه خدمت رسانی و حضور در بازارهای جهانی

تویوتا لندکروزر سری 70 نسخه هفتاد سالگی

چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا لندکروزر سری 70

تویوتا با معرفی نسخه 70th Anniversary ادیشن لندکروزر، هفت دهه حضور این آفرودر مطرح و پرطرفدار در بازارهای جهانی را گرامی داشته است. این نسخه ویژه هفتاد سالگی برخلاف نسخه هفتاد سالگی قبلی که روی لندکروزر سری 200 توسعه یافته بود، بر پایه تویوتا لندکروزر سری 70 توسعه یافته که هنوز با قدرت در حال عرضه به برخی از بازارهای جهانی است.

به گزارش خودرونویس، همانطور که اشاره شد تویوتا چند ماه پیش یک نسخه دیگر ویژه 70 سالگی برای لندکروزر معرفی کرده بود که پایه و اساس آن نسل سری 200 بود. ولی با توجه به حضور پرقدرت لندکروزر سری 70 در برخی بازارهای جهانی با وجود عمر 37 ساله این خودرو، این خودروساز ژاپنی تصمیم به عرضه نسخه 70 سالگی برای این مدل هم گرفت.

قرار است که تنها 600 دستگاه از این تویوتا لندکروزر سری 70 ویژه هفتاد سالگی به بازار استرالیا در سال 2021 عرضه شود. 320 دستگاه از این تعداد پیکاپ دو کابین هستند که برچسب قیمت آنها در بازار استرالیا 82 هزار و 600 دلار است. 200 دستگاه از این تعداد هم پیکاپ تک کابین هستند که قیمتی معادل 80 هزار دلار استرالیا دارند و 80 دستگاه هم استیشن بوده که قیمت آنها در استرالیا 78 هزار و 500 دلار است. مشتریان می توانند برای تویوتا لندکروزر هفتاد سالگی رنگ هایی از قبیل قرمز مرلوت، خاکی Taupe و French وانیلا را انتخاب کنند.

 

استایل ظاهری و کابین تویوتا لندکروزر 70 سالگی سری 70

نسخه هفتاد سالگی تویوتا لندکروزر بر پایه تریم پرچمدار GXL لندکروزر سری 70 توسعه یافته است. تمامی این مدل ها دارای جلوپنجره مشکی رنگ هستند که روی آن به جای لوگو، نام تویوتا با حروف انگلیسی در ابعادی بزرگ نصب شده است. در قسمت پایینی پروفیل جلو سپر و قاب اطراف مه شکن ها و حتی فندرهای نصب شده روی گلگیرها به رنگ مشکی هستند. این تویوتا لندکروزر سری 70 با وجود دارابودن چهره قدیمی و سالخورده، دارای چراغ های LED در مه شکن و همچنین چراغ LED روشنایی در روز است. همچنین برای این خودرو رینگ های تیره رنگ 16 اینچی نصب شده است.

کابین تویوتا لندکروزر سری 70

تویوتا لندکروزر 70 سالگی سری 70 درون کابین دارای تودوزی مشکی رنگ برای صندلی هاست. همچنین تودوزی چرمی مشکی رنگ در اطراف غربیلک فرمان و اطراف شیفتر دنده نیز اجرا شده است. یک تریم طرح چوب روی داشبورد و در قسمت بالای غربیلک فرمان به منظور افزایش زیبایی نصب شده است. یک تریم خاکستری رنگ هم در اطراف دریچه های سیستم تهویه دیده می شود.

روی کنسول میانی هم پلاکی نصب شده که لوگوی قدیمی لندکروزر در آن طراحی شد ه است. دو خروجی USB و دو جالیوانی هم در کنسول وسط دیده می شود.

 

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری 70 هفتاد سالگی

تویوتا لندکروزر سری 70 کاملا مشخصات فنی متفاوتی نسبت به لندکروزرهای مدرن سری 200 و سری 300 دارد. این نسخه ویژه هفتاد سالگی سری 70 نیز دارای پیشرانه 4.5 لیتری هشت سیلندر توربودیزل بوده که قادر به تولید 203 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس پنج سرعته دستی کوپل شده و دارای قفل دیفرانسیل جلو و عقب است.

تویوتا لندکروزر برای اولین بار در سال 1951 معرفی شده که بود که در سال آن با نام BJ شناخته می شود. در سال 1954 تویوتا نام این خودرو را به لندکروزر تغییر دارد. از آن زمان تا به امروز لندکروزر به دلیل قابلیت های بالای خود در زمینه آفرود و بیراهه نوردی طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟