اخبار خودرو جهان
تغییراتی بسیار محدود نسبت به نسل قبل

تویوتا لندکروزر سری 300 بدون استتار رویت شد

یکشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا لندکروزر سری 300

به تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی از نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300 در رسانه های مختلف آن هم بدون هیچ استتار و کاوری به منظور مخفی کاری منتشر شده است. چندین ردیف از تویوتا لندکروزرهای سری 300 در یک محوطه پشت فنس حضور دارند و کاملا مشخص بوده که اینها نسخه های پیش تولید بوده که در حال گذراندن تست های نهایی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

استایل ظاهری تویوتا لندکروزر سری 300

به گزارش خودرونویس، استایل ظاهری لندکروزر سری 300 تا حدودی مشابه سری 200 بوده؛ ولی به روزرسانی های مهمی در آن صورت گرفته است. یک المان U شکل در زیر جلوپنجره طراحی شده که چراغ های جلو را به یکدیگر متصل کرده است. همچنین جلوپنجره نسل جدید لندکروزر دارای خطوط افقی پهن با رنگ نقره ای متالیک است. در برخی از مدل های تویوتا لندکروزر شاهد طراحی یک قسمت مستطیلی شکل در گوشه های سپر جلو هستیم که به نظر می رسد مربوط به مه شکن ها باشد. ولی عکس ها بسیار تار و بی کیفیت بوده و نمی توان اظهار نظر دقیق داشت.

تویوتا لندکروزر سری 300

در پروفیل جانبی تویوتا سعی کرده با حجم پردازی گلگیرهای جلو، چهره ای عضلانی را برای لندکروزر سری 300 رقم بزند. یک خط شخصیت منحنی گون از گلگیر جلو تا چراغ های عقب در پروفیل جانبی این خودرو دیده می شود و ظاهرا قسمت پایینی درب ها نیز یک فرورفتگی طراحی شده است. ستون عقب هم در قسمت پایینی به دلیل حجم پردازی گلگیر، عرض بیشتری دارد که لچکی نیز متناسب با برش ستون طراحی شده است.

نمای عقب تویوتا لندکروزر سری 300

با توجه به نقشه های لو رفته از کابین، می توان یک ایده کلی نسبت به طراحی داخلی لندکروزر سری 300 داشت. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر بزرگ برای سیستم مالتی مدیا طراحی شده و در زیر آن کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم تهویه نصب شده اند. کلیدهای عمودی نزدیک به راننده به وی امکان انتخاب مدهای رانندگی مختلف را می دهند. این خودرو همچنان دارای نشانگرهای عقربه ای در پشت فرمان است؛ ولی بین همین نشانگرها یک نمایشگر دیجیتالی بزرگ نیز طراحی شده است.

 

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری 300

گزارش ها از این قرار است که فاصله بین محور تویوتا لندکروزر جدید 5 سانتی متری نسبت به نسل پیشین کشیده تر شده, ولی اورهنگ عقب و جلو آن کمتر شده است. پیشتر بیان شده بود که نسل جدید تویوتا لندکروزر روی فریم نسخه فعلی طراحی شده که این موضوع سطح تغییرات اعمالی در لندکروزر سری 300 را محدود می کند.

شواهد از این قرار است که تویوتا لندکروزر جدید به یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید قدرتی در محدوده 420 اسب بخار و گشتاوری در حدود 600 نیوتن متر است. همچنین یک مدل هیبریدی هم در آینده برای تویوتا لندکروزر جدید توسعه داده می شود. در برخی بازارها تویوتا قصد دارد لندکروزر سری 300 را با یک پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر توربودیزل عرضه کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟