اخبار خودرو جهان
هاچبک کراس جدید تویوتا

تویوتا آیگو ایکس 2022 معرفی شد

شنبه - ۱۵ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا آیگو ایکس

تویوتا از نسخه کراس هاچبک کامپکت خود با نام آیگو ایکس پرده برداشت. کمپانی تویوتا با افزودن تزئینات پلاستیکی مشکی رنگ دور گلگیرها و همچنین افزودن پسوند ایکس به انتهای نام این خودرو و مواردی از این دست، سعی داشته است تا چهره این هاچبک شهری را تا حد ممکن به کراس ها نزدیک سازد.

به گزارش خودرونویس، آیگو نخستین بار در سال 2005 و طی یک همکاری مشترک با گروه پژو-سیتروئن، معرفی و تولید گردید و این سه خودرو یعنی تویوتا آیگو، پژو 107 و سیتروئن سی 1 در سال 2014 وارد نسل دوم و جدید خود شدند. حال و در سال 2021 میلادی اگرچه دو کمپانی پژو و سیتروئن از تولید نسل جدید پژو 108 و سیتروئن سی 1 سر باز زده اند اما تویوتا همچنان آیگو را در خط تولید خود نگه داشته و با معرفی این نسل، آن را احیا کرده است.

نمای عقب تویوتا آیگو ایکس

طراحان کمپانی تویوتا در انتقال طرح کانسپت آیگو به نمونه تولیدی کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند و هرچند از برخی ویژگی‌ های نمونه کانسپت صرف نظر شده است اما آیگو ایکس هنوز هم در کلاس A جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسد.

چراغ های جلو و عقب خودرو و طرح جانبی دو رنک آیگو X حالتی تهاجمی و اسپرت به خودرو بخشیده اند. همچنین به لطف بهره گیری از لاستیک های بزرگ تر و رینگ های 17 و 18 اینچی فاصله خودرو از سطح زمین نیز افزایش یافته تا حداقل از لحاظ بصری، آیگو X تا  حد نهایی ممکن به کراس اوور ها شبیه گردید. نکته جالب توجه در خصوص این خودرو امکان سفارش سقف پارچه ای باز شونده برای آن است که امکان برخورداری از حس و حال راندن یک خودروی کروک مانند را نیز برای مشتریان به ارمغان می آورد.

تویوتا آیگو ایکس

نمای داخلی آیگو X هم با برخورداری از تریم های رنگی هماهنگ با ترکیب رنگ بدنه، دقیقا بازار هدف رنج سنی جوان را هدف قرار داده است.

از امکانات این خودرو می توان به مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی هوشمند، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم کمک رانندگی دنبال کننده خطوط، نمایشگر 9 اینچی به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی اسمارت کانکت تویوتا، اندروید اتو و اپل کارپلی، نمایشگر چند منظوره صفحه کیلومتر، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی و سیستم صوتی جی بی ال با 4 بلندگو و … اشاره نمود.

 

کابین تویوتا آیگو ایکس

مشخصات فنی تویوتا آیگو ایکس 2022

آیگو X برخلاف نسل‌ های قبلی خود روی پلتفرم GA-B  تویوتا ساخته شده که با یاریس و یاریس کراس مشترک است اما در اینجا اوورهنگ‌ های آن کاهش یافته و بخش عقبی شاسی کوچک شده است. فاصله ی محوری آیگو X ۲,۴۳۰ میلی‌متر و وزن آن ۹۴۰ کیلوگرم اعلام شده است.

کابین تویوتا آیگو ایکس

و اما پیشرانه؛ تویوتا برای این خودرو فقط یک موتور را در نظر گرفته که از نوع ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور است. گیربکس‌های پنج سرعته ی دستی یا اتوماتیک CVT هم انتقال دهنده نیروی تولیدی پیشرانه به چرخ های جلو هستند. مصرف سوخت ترکیبی خودرو هم در هر صد کیلومتر با گیربکس دستی ۴.۷ لیتر و با گیربکس اتوماتیک ۴.۹ لیتر توسط کارخانه اعلام شده است. تویوتا آیگو X از سال ۲۰۲۲ در اروپا عرضه خواهد شد.

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟