به گزارش خودرونویس، بیژن زاهدی‌فرد ، در خصوص افزایش تولیدات ایران‌خودرو اظهار کرد: ما تا 23 فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروزی، اورهال سیستم و کرونا، مشغول به کار نبودیم، در هفته گذشته نیز 10 روز به خاطر اورهال تابستانی تعطیل بودیم، با این وجود 33 درصد برنامه تولید محقق شده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان ماه جاری به 50 هزار دستگاه برسیم و 38 درصد برنامه را محقق کنیم. بقیه برنامه را در 6 ماه دوم سال که همواره تولیدات بالاتر است، انجام می‌دهیم تا برنامه تولید امسال محقق شود.

افزایش حدود 20 درصدی تولیدات روزانه ایران‌خودرو خراسان

زاهدی‌فرد در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه تولید روزانه ما بر اساس برنامه‌ای که ایران‌خودرو می‌دهد، 540 دستگاه پژو و 70 دستگاه هایما، در مجموع 610 دستگاه در روز است، عنوان کرد: نسبت به ابتدای سال حدود 15 تا 20 درصد در برنامه روزانه افزایش داشتیم و باز هم افزایش خواهد یافت. با توجه به اینکه ارز مربوط به واردات، صادراتی شده و باید از مبانی ارز صادراتی تامین شود، وقفه دو ماهه‌ای در تامین ارز هایما اتفاق افتاد که موجب شد مقداری از تولید عقب‌تر باشیم، البته با تمهیدات در نظر گرفته شده، این مشکل حل خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان گفت: ما امسال برای تولید 130 هزار دستگاه خودرو برنامه داریم که 80 درصد ظرفیت ما است، بنابراین برای گسترش سالن‌‎های تولیدی برنامه‌ای نداریم اما سالن‌هایی که گسترش یافتند را کامل می‌کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، برای افرادی که در چند مدت گذشته خودشان از شرکت منفک شدند، در حال اخذ مجوز هستیم تا جایگزین کنیم، فعلا برای 45 نفر مجوز گرفتیم و امیدواریم مجوزهای دیگر داده شود تا این کار را بر اساس افزایش تیراژ تولید انجام دهیم.

مشکل قطعه‌سازان موجب تولید 19 هزار خودرو ناقص در ایران‌خودرو خراسان شد

زاهدی‌فرد در خصوص تاثیر مشکلات قطعه‌سازان بر شرکت ایران‌خودرو تصریح کرد: قطعات شرکت ایران‌خودرو خراسان توسط ساپکو تامین می‌شود که تغییر نرخ ارز خودروسازان و تغییر کد از ارز نیمایی به صادراتی موجب شد برخی قطعه‌سازان در زمینه قطعاتی که در گمرک داشتند و میزان نرخی که با ایران‌خودرو در حال قرارداد بودند، دچار مشکلات حادی شوند، بنابراین در تامین قطعه به مشکل برخوردیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان ادامه داد: در نتیجه این مشکل، بالغ بر 70 هزار دستگاه ناقص تولید شد و کف ایران خودرو قرار گرفت که حدود 19 هزار دستگاه مربوط به ایران‌خودرو خراسان بود، البته در این تعطیلات قطعه‌سازان و ایران‌خودرو همراهی کردند و توانستند در کل 23 هزار دستگاه و در خراسان 5 هزار دستگاه را از کف تجاری کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند. اکنون تولید در حال کامل شدن است تا تحویل مشتری شود.

5 از 1 رای