استماع گزارش مدیرعامل ایران خودرو دیزل

تولید اتوبوس پس از توقف ۹ ساله

چهارشنبه - ۱۲ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اتوبوس آمبولانس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گزارش مدیرعامل ایران خودرو دیزل، گفت: تولید اتوبوس پس از توقف ۹ ساله مجدد به چرخه تولید بازگشته و محصول جدیدی به نام «اتوبوس آمبولانسی» به تولیدات این شرکت افزوده شده است.

به گزارش خودرونویس،روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه) کمیسیون صنایع و معادن، گفت: در این جلسه مدیرعامل ایران‌خودرو و مدیر ایران‌خودرو دیزل حضور داشتند و گزارشی از وضعیت ایران خودرو دیزل ارائه کردند؛ این گزارش شامل میزان داخلی‌سازی، رشد تولید، قراردادهای منعقد شده و… می‌شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش زیادی از قطعات موردنیاز برای تولید خودروهای سنگین داخلی‌سازی شده است، افزود: زیان انباشته این شرکت در مدت اخیز کاهش چشم گیری یافته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قرارداد تولید اتوبوس میان ایران خودرو دیزل  و شهرداری تهران به امضا رسیده است، اضافه کرد: تنوع خودروهای دیزلی افزایش چشم گیری پیدا کرده است و در حال حاضر خودروهایی مانند اتوبوس، کشنده، ون و… در دست تولید است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وجود اینکه تولید اتوبوس پس از توقف 9 ساله مجدد به چرخه تولید بازگشته است، ادامه داد: این شرکت محصول جدیدی به نام «اتوبوس آمبولانسی» تولید کرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟