به گزارش خودرونویس، سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: از امروز ۱۸ شهریور خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت به صورت اینترنتی تعویض پلاک می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهروندان نسبت به اختلال در انجام نوبت‌دهی اینترنتی شکایت داشتند، گفت: در روزهای گذشته سرورها دچار مشکل شد. چون از ورود ۲۰ هزار نفر به سایت برای گرفتن نوبت اینترنتی، ناگهان این تعداد به ۱۰۰ هزاز نفر رسید و شهروندان برای نام نویسی هجوم آوردند. سرورها از امروز تقویت شده اند و مردم به راحتی می توانند برای نوبت‌دهی اینترنتی اقدام کنند.

سرهنگ محمدی با بیان این که تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراکز شماره‌گذاری خودرو در جهت حفظ سلامت هموطنان لحاظ شده و فعالیت دوباره این مراکز از امروز در سراسر کشور کلید خورده است، گفت: خدمات ارائه‌شده به هموطنان در این مراکز بر اساس زوج یا فرد بودن پلاک خودروها است؛ یعنی خودروهای دارای پلاک زوج باید در روزهای زوج و پلاک‌های فرد در روزهای فرد به مراکز مراجعه کنند. ساعت کاری هم از ۷ تا ۱۴ خواهد بود.

وی درباره چگونگی انجام فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام اعلام کرد: قبل از ورود به پارکینگ مراجعان غربالگری و تب‌سنجی می‌شوند، موانع فیزیکی بین ارباب‌رجوع و پرسنل به صورت شیشه‌ای و پلاستیکی تعبیه شده و همه سطوح، دستگیره‌ها، ‌درها و دستگاه‌های خودپرداز به صورت مستمر گندزدایی می‌شوند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا ادامه داد: صندلی‌ها هم برای نشستن مراجعان به صورت یکی‌درمیان مشخص شده و جلوی باجه‌ها برای ایستادن ارباب‌رجوع خط‌کشی شده است. مهم‌تر این که سیستم نوبت‌دهی جلوی گیت‌ها تعبیه شده تا از ازدحام مراجعان در جلوی باجه ها کاسته شود. همچنین ظروفی حاوی مواد ضد عفونی‌کننده در ورودی‌ها گذاشته شده است.

سرهنگ محمدی از مراجعه‌کنندگان درخواست کرد که ماسک، دستکش و خودکار به همراه داشته باشند و فقط فروشنده و خریدار در مرکز حاضر شوند و از آوردن افراد همراه بپرهیزند.

وی افزود: افرادی که با وکالتنامه در مراکز شماره‌گذاری حاضر می‌شوند، دقت داشته باشند که وکالتنامه حتماً اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت حضور فروشنده الزامی است.

شهروندان به هیچ عنوان به صورت حضوری مراجعه نکنند

این مقام انتظامی اضافه کرد: پروتکل های بهداشتی در تمام مراکز شماره‌گذاری پلیس راهور در سراسر کشور ابلاغ شده و از هموطنان درخواست می‌کنیم که صبر و حوصله به خرج دهند و سیستم نوبت‌دهی و اصول خط‌کشی‌ها را رعایت کنند. چراکه اجرای تمام این موارد در راستای تامین سلامت شهروندان است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا به مدارک مورد نیاز برای شماره‌گذاری خودرو اشاره کرد و گفت: مدارک هویتی شخص از جمله کارت ملی و شناسنامه، مدارک هویتی خودرو از جمله سند و کارت ماشین، بیمه شخص ثالث و معاینه فنی و همچنین مدارک احراز سکونت اعم از اجاره‌نامه یا سند ملک به نام خود فرد یا همسر یا پدر و مادر از جمله مدارک اصلی مورد نیاز برای مراجعه به مراکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا است.

5 از 1 رای