اخبار خودرو جهان
در 26 اکتبر رسما رونمایی می شود

تصویر رسمی شورولت کوروت Z06 2023 منتشر شد

سه شنبه - ۶ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
شورولت کوروت Z06

قرار است که نسخه Z06 شورولت کوروت 2023 در تاریخ 26 اکتبر به صورت کامل رونمایی شود. اما در حال حاضر برای اینکه دید خوبی نسبت به این خودرو داشته باشیم، شورولت تصاویر مربوط به استایل بیرونی این ابرخودرو را منتشر کرده که استایل خشنتر و تهاجمیتر این نسخه نسبت به مدل استینگری کاملا مشخص است. البته در تصاویر جاسوسی منتشر شده از این کوروت موتور وسط در حال تست که بدنه با استیکر پوشانده شده بود، یک بال عقب بزرگ نیز برای این خودرو نصب شده بود که در این تصاویر منتشر شده توسط شورولت چنین چیزی وجود ندارد.

به گزارش خودرونویس، نبود این بال بزرگ عقب در تصاویر رسمی که شورولت از کوروت Z06 2023 منتشر کرده به این معنا بوده که اسپویلر بزرگ عقب جزوی از یک کیت بدنه عملکردی آپشنال شورولت برای کوروت بوده که البته نسخه استاندارد Z06 هم تعداد زیادی از اعضای کیت بدنه را روی خود سوار دارد.

 

مشخصات فنی شورولت کوروت Z06 2023

شورولت کوروت Z06 به صورت استاندارد از یک پیشرانه 5.5 لیتری هشت سیلندر با میل لنگ تخت و سرسیلندر دو میل سوپاپه بهره می برد. این همان پیشرانه ای بوده که شورولت روی کوروت C8.R مسابقه ای هم نصب کرده که شورولت پیشتر تصاویر Z06 را در کنار آن منتشر کرده بود. این پیشرانه می تواند تا 617 اسب بخار قدرت تولید کند و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس ساخت Tremec به چرخها منتقل می شود.

شورولت کوروت Z06

جدیدترین تصویری که توسط شورولت از کوروت Z06 منتشر شده، دید کامل و خوبی نسبت به استایل بیرونی این ابرخودرو به خصوص طراحی پروفیل جلو، رینگ های جدید نصب شده و سایر بروزرسانی های جزیی صورت گرفته در این خودرو به ما می دهد. به طور کلی هر چیزی که از لبه کاپوت به پایین برای این نسخه نصب شده جدید بوده که این تغییرات شامل جلوپنجره با دیزاین جدید، ورودی های هوای بروزرسانی شده و اسپلیتر با دیزاین خشنتر در جلو هستند.

پنل جدیدی برای گلگیر عقب طراحی شده که به موجب آن ورودی هوای جانبی نصب شده بعد از درب ها به همراه دیزاین رکاب تغییر یافته اند. متاسفانه در این لحظه تصویری از پروفیل عقب کوروت Z06 به صورت رسمی منتشر نشده، ولی تصاویر جاسوسی منتشر شده نشان داده اند که این خودرو به سپر با طرحی جدید، چهار خروجی اگزوز و تغییراتی مشابه در راستای اسپرتتر شدن استایل ظاهری مجهز شده است.

شورولت کوروت Z06

سخن پایانی

طی یک ماه آینده تا رونمایی شورولت کوروت Z06 2023 در تاریخ 26 اکتبر، یقینا جزییات بیشتری از این ابرخودروی موتوروسط قدرتمند منتشر خواهد شد. در این لحظه جزییات دقیق مربوط به پیشرانه این ابرخودرو همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارند و تصاویر مربوط به کابین و نمای عقب این ابرخودرو نیز هنوز منتشر نشده اند. البته بعید به نظر می رسد که طراحی کابین تغییر چشمگیری نسبت به نسخه استینگری در این مدل داشته باشد. شورولت، کوروت Z06 را مدل 2023 نامیده و این یعنی که قرار نیست به این زودیها شاهد عرضه این ابرخودرو به بازار باشیم.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟