اخبار خودرو جهان
مینی ون جذاب با استایلی مشابه با توسان

تصاویر هیوندای Custo منتشر شد

دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
نمای جانبی هیوندای Custo

از نظر فنی تصاویری که در این پست از هیوندای Custo مشاهده می کنید، تیزرهای این مینی ون در آستانه رونمایی هستند. ولی باید اظهار کنیم که هیوندای از واژه تیزر تعریفی دیگر در ذهن خود نسبت به سایر خودروسازان دارد! چراکه این تصاویر تقریبا به طور کامل این مینی ون توسعه یافته برای بازار چین را به ما نشان می دهند و تنها رزولوشن تصاویر به دلیل تیزر بودن مقداری پایین است.

به گزارش خودرونویس، هیوندای علاقه ندارد که Custo را مینی ون خطاب کنیم و این خودرو را بیشتر یک وسیله نقلیه چند منظوره یا MPV درست مانند کیا کارنیوال می داند. این تیزرها که در شبکه اجتماعی Weibo چین توسط شعبه چینی هیوندای منتشر شده دو چیز را در خصوص این خودرو به ما یادآوری می کنند. نکته اول این بوده که مینی ون ها هنوز فراموش نشده اند و هنوز بازار خوبی برای فروش ون های کوچکتر مانند همین هیوندای در کشورهایی مانند چین وجود دارد. نکته دوم این است که ادامه حیات مینی ون ها به الگوبرداری از طراحی محصولات اسیووی بستگی دارد.

هیوندای Custo

طراحی ظاهری و کابین هیوندای Custo

این دقیقا همان کاری بوده که هیوندای در طراحی Custo پیاده کرده و قسمت پروفیل جلو و جلوپنجره این مینی ون را دقیقا مشابه با کراس اوور هیوندای توسان طراحی کرده است. خطوط بدنه تیزر و برآمده این مینی ون نیز مشابه هیوندای توسان هستند، ولی با نگاه به درب های جانبی کشویی، دیگر متوجه ذات متفاوت این خودرو نسبت به توسان خواهید شد.

نمای عقب هیوندای Custo

باید یادآوری کنیم که این اولین باری نیست که تصاویر هیوندای Custo مینی ون یا MPV منتشر می شود. در ماه آپریل بود که وزارت صنعت و تکنولوژی چین در راستای پروسه همگام سازی تصاویر این مینی ون را در وب سایت خود منتشر کرده بود. آن تصاویر رزولوشن بالاتری داشتند و جزییات ظاهری هیوندای Custo تا حد بیشتری مشخص بود.

هیوندای Custo

هیوندای اصلا علاقه ای به مخفی کاری ندارد و جالب است بدانید که تیزر کابین هیوندای Custo را هم در ماه جولای منتشر کرده بود. در این تیزرها طراحی مینیمال کابین مشخص بود و یک نمایشگر با ابعاد 10.4 اینچ هم در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده بود. این مینی ون ظرفیت نشستن برای هفت سرنشین را داشت و صندلی های ردیف دوم نیز از نوع جدا از هم بوده و در ردیف سوم صندلی هایی یک تکه نصب شده بود. با نگاه به غربیلک فرمان و سبک طراحی داشبورد، باز هم رد پای توسان در طراحی این مینی ون دیده می شود.

کابین هیوندای Custo

مشخصات فنی هیوندای Custo

تا به اینجای کار که هیچ چیز مخفی در خصوص این مینی ون باقی نمانده؛ ولی در خصوص مشخصات فنی و پیشرانه های هیوندای Custo هنوز قطعیتی وجود ندارد. ولی می توان حدس هایی هم در این خصوص زد که به واقعیت نزدیک هستند. به گفته منابع چینی، هیوندای Custo از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره برده که قادر به تولید 167 اسب بخار قدرت است؛ ولی این تنها پیشرانه قابل نصب روی این خودرو نیست. بلکه شنیده شده که یک پیشرانه قدرتمندتر توربوشارژ 2 لیتری نیز برای این خودرو نصب می شود و اگر این پیشرانه برایتان آشناست به این دلیل بوده که عینا روی هیوندای توسان جدید هم نصب شده اند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟