اخبار خودرو جهان
دارای ابعادی کوچکتر از پراید!

تصاویر هیوندای Casper منتشر شد

پنجشنبه - ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هیوندای Casper

هیوندای Casper نام یک کراس اوور بسیار کوچک جدید از این خودروساز کره ای بوده که این شرکت قبل از عرضه، تصاویر آن را در قالب تیزر منتشر کرده است. هیوندای Casper به لطف دارابودن چراغ های اصلی بزرگ و شکافی در جلوپنجره پایینی، چهره جذاب و زیبایی دارد.

به گزارش خودرونویس، هیوندای نام Casper را از یک ترفند اسکیت بورد گرفته که در این ترفند اسکیت سوار هنگام که اسکیت برد در هوا می چرخد، وی هم می پرد و می چرخد و دوباره روی اسکیت برد سوار می شود. هیوندای قصد دارد که فروش این کراس اوور سوپر مینی را از ماه سپتامبر آغاز کند و تحویل آن به مشتری از پایان سال جاری آغاز می شود.

هیوندای Casper

طراحی ظاهری هیوندای Casper

هیوندای Capser با وجود دارا بودن چهره ای خندان در پروفیل جلو، در نمای جانبی دارای استایلی عضلانی است. به لطف خطوط برجسته روی بدنه و همچنین گلیگرهای برآمده، هیوندای Casper استایلی عضلانی و درشت در پروفیل جانبی به خود گرفته که ابعاد کوچک این خودرو را از یاد شما برای لحظه ای می برد. همچنین نصب فندرهای پلاستیکی در اطراف آرک چرخ ها روی گلگیرها، موجب شده این کراس اوور سوپر مینی چهره ای خشن و آفرودی تر به خود بگیرد.

نمای جانبی هیوندای Casper

در پروفیل عقب، شاهد نصب یک درب فضای بار با شیب زیاد هستیم و خبری از طراحی کوپه مانند نیست. در این قسمت چراغ های عقبی بزرگ در گوشه های پایینی نصب شده که قسمت محیطی آنها به رنگ قرمز و قسمت درونی آنها به رنگ سفید طراحی شده اند. این سبک طراحی چراغ های عقب، تداعی کننده استایل چراغ های اصلی بزرگ جلوی هیوندای Casper است. هیوندای در این لحظه هیچ تصویری را از کابین این کراس اوور شهری کوچک منتشر نکرده است.

هیوندای Casper

مشخصات فنی هیوندای Casper

هیوندای تایید کرده که Casper را با یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی و همچنین یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ راهی بازار می کند. به گفته منابع نزدیک به هیوندای، این کراس اوور کامپکت دارای طول و عرضی به ترتیب معادل 3595 و 1595 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2400 میلی متر گزارش شده است. با دانستن این ابعاد به سادگی می توان متوجه ابعاد بسیار کوچک و ریز هیوندای Casper شد.

هیوندای Casper

جهت مقایسه بیان می کنیم که هیوندای Venue که تا پیش از این کوچکترین کراس اوور این برند کره ای محسوب می شد، مقدار زیادی از Casper بزرگتر است. هیوندای Venue به ترتیب دارای طول و عرضی معادل 4041 و 1770 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2520 میلی متر اعلام شده است.

 

سخن پایانی

در اوایل سال جاری میلادی تصاویر جاسوسی هیوندای Casper در حال تست در برف منتشر شده بود. در آن زمان این خودرو با کد AX-1 شناخته می شد و با وجود اینکه بدنه آن با کاور استتار شده بود، چراغ های بسیار بزرگ آن در پروفیل جلو به خوبی مشخص بود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟