اخبار خودرو جهان
رقیب تازه نفس مرسدس بنز GLS و ب ام و X7

اولین تصاویر جاسوسی آئودی Q9 منتشر شد

شنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تصویر جاسوسی آئودی Q9

ظاهرا سبد محصولات کراس اوور و اسیووی آئودی با معرفی مدلی جدید به زودی گسترش می یابد. عکاسان به تازگی موفق به شکار یک اسیووی بزرگ آئودی در حال تست در نزدیکی گروه کارخانه های فولکس واگن در سوئد شده اند. با توجه به ابعاد بسیار بزرگ این اسیووی شکار شده می توان حدس زد که این اسیووی همان آئودی Q9 بوده که مدت هاست شایعه عرضه آن را شنیده بودیم. در این تصاویر آئودی Q9 ظاهرا به چراغ های تولیدی جلو و عقب مجهز شده؛ ولی به منظور پنهان کاری بدنه با انبوهی از استیکرها پوشانده شده است.

به گزارش خودرونویس، این تصاویر یک جلوپنجره بزرگ عریض را به ما نشان می دهند که از دو سو با چراغ های باریک محاصره شده است. همچنین در قسمت بالایی ورودی های هوای جانبی سپر نیز چراغ مه شکن جانمایی شده است. قسمت پایینی سپر جلو که محل نصب ورودی های هوای بزرگ هم بوده، طراحی جسورانه تری نسبت به سایر مدل های آئودی دارد. در ابتدا شایعه شده بود که آئودی قصد دارد Q9 را با استایلی کوپه مانند راهی بازار کند؛ ولی با توجه به این تصاویر منتشر شده، ظاهرا آئودی تصمیم دارد این اسیووی بزرگ و لوکس را با استایل سنتی و با هدف عرضه یک اسیووی بزرگ با کابینی جادار و فضای بار گسترده راهی بازار کند.

تصویر جاسوسی آئودی Q9

مشخصات فنی احتمالی آئودی Q9

آغاز پخش شدن شایعات در خصوص عرضه آئودی Q9 به سصال 2013 و زمانی که این خودروساز آلمانی اقدام به ثبت حق استفاده از نام Q9 کرد مربوط می شود. طی این 8 سال شایعات بسیار زیادی در خصوص آئودی Q9 از جمله مصرف سوخت، استایل بدنه و مشخصات فنی شنیده شده بود؛ ولی این اولین باری بوده که این اسیووی توسط دوربین عکاسان شکار شده است.

در این لحظه مشخصات پیشرانه آئودی Q9 رسما اعلام نشده؛ ولی با استناد به شایعه های پیشتر شنیده شده به احتمال زیاد این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 600 اسب بخار است؛ همچنین احتمال عرضه نسخه های پلاگین هیبریدی نیز برای این اسیووی لوکس و قدرتمند وجود دارد. در این لحظه خبری از توسعه و عرضه نسخه های اسپرت تر و قدرتمندتری با نام های SQ9 و RS Q9 برای این اسیووی بزرگ منتشر نشده است.

تصویر جاسوسی آئودی Q9

عکاسان به این نکته اشاره داشته اند که این استیکرهای نصب شده روی بدنه این خودروی در حال تست، با استیکرهای رایجی که آئودی در خودروهای در حال تست خود در اروپا نصب می کرد تفاوت دارد. این استیکرها دیزاین یکسانی با خودروهای پروتوتایپ آئودی تست شده در چین دارد. ما این را می دانیم که بازار چین مهد اسیووی های بزرگ و غول پیکر است؛ پس تعجبی ندارد که اگر آئودی با هدف عرضه به بازار چین تصمیم به طراحی و توسعه Q9 گرفته باشد.

 

سخن پایانی

آئودی Q9 ابعادی به مراتب بزرگتر از بنتلی بنتایگا داشته و کابینی با ظرفیت هفت سرنشین در سه ردیف دارد. همچنین یک نسخه دو ردیف صندلی فوق لوکس نیز با هدف عرضه نسخه لاکچری به منظور رقابت با میباخ نیز در دست توسعه است. به احتمال زیاد آئودی Q9 تا پیش از پایان سال 2021 رونمایی و عرضه می شود و رقیب سرسختی برای مرسدس بنز GLS و ب ام و X7 خواهد بود.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟