اخبار خودرو جهان
عملکرد فاجعه بار در تست تصادف + ویدیو

صفر ستاره ایمنی برای فیات آرگو و کرونوس

چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تست تصادف فیات آرگو کرونوس

فیات آرگو هاچبک و همزاد سدان آن یعنی فیات کرونوس از جمله محصولات تازه وارد این خودروساز ایتالیایی به بازار جهان هستند. فیات آرگو که در سال 2017 برای اولین بار عرضه شد و یکسال پس از آن کرونوس سدان نیز راهی بازار آمریکای لاتین و برخی از کشورهای آسیایی شد. به تازگی تست تصادفی روی این دو خودرو اجرا شده که عملکرد آن اصلا خوب نیست. موسسه تست تصادف لاتین NCAP جدیدترین نسخه های فیات آرگو و کرونوس را تست کرده که نتیجه آن صفر ستاره ایمنی برای هر دو خودرو شده است!

به گزارش خودرونویس، عملکرد فاجعه بار این دو محصول فیات در تست تصادف به دلیل ضعف ساختاری و تکنولوژیکیست. خودروهای تولید شده توسط  فیات فاقد سیستم کنترل پایداری الکترونیکی به صورت استاندارد هستند و این شرکت تجهیزات مد روزی مانند ترمز اضطراری خودکار را که امروزه به صورت رایج روی بسیاری از خودروهای جهان نصب می شود را روی محصولات خود نصب نمی کند. همچنین کیسه های ایمنی هوای جانبی نیز به صورت استاندارد روی این دو محصول فیات نصب نبوده که همین امر باعث شده نتیجه تست تصادف جانبی بدتر شود.

 

 

فیات آرگو و کرونوس در تست تصادف موسسه لاتین NCAP در حالت های برخورد مستقیم، برخورد جانبی، برخورد شلاقی و محافظت از عابر پیاده مورد ارزیابی قرار گرفتند که بهترین عملکرد این خودرو مربوط به تست تصادف از رو به رو بوده که توانست میانگین امتیازی بین ضعیف تا متوسط را به خود اختصاص دهد. طبق گزارش منتشر شده توسط لاتین NCAP، این دو محصول فیات ساختاری ناپایدار در برخورد از جلو از خود نشان دادند و در برخورد جانبی و شلاقی نیز عملکرد و میزان محافظت بسیار ضعیفی داشتند.

تست تصادف فیات آرگو کرونوس

سبک طراحی این دو خودرو در زمینه محافظت از عابر پیاده نیز امتیاز ضعیفی را دریافت کرد؛ به ویژه در خصوص سیستم های ایمنی غیرفعال باید اظهار کرد که این دو خودرو هیچ سیستمی مانند ترمز خودکار اضطراری ندارند. در این گزارش به محافظت خوب در این دو خودرو برای کودکان اشاره شده، ولی عدم نشان گذاری لاتین NCAP بر الزامات امتیاز داده شده در این زمینه یقینا تاثیر داشته است. این موسسه تاکید کرده میزان حفاظت از عابر پیاده در فیات آرگو و کرونوس پایین ترین میزان ارزیابی شده از زمانیست که لاتین NCAP در سال 2020 اقدام به سنجش این ویژگی کرده است.

لازم به ذکر است که فیات آرگو و کرونوس در تست تصادف سال 2019 همین موسسه موفق به کسب سه ستاره ایمنی در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال و چهار ستاره ایمنی در زمینه محافظت از کودکان شده بودند؛ ولی این نتیجه فاجعه بار تازه به دست آمده باعث شد تا لاتین NCAP بار دیگر این دو خودرو را ارزیابی کند که نتیجه صفر ستاره ایمنی برای سرنشینان بزرگسال بود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟