به گزارش خودرونویس، نتیجه بسیار عجیب و نگران کننده و غیر قابل باور است. چراکه رنو داستر تولید شده در برزیل در تست تصادف موسسه لاتین NCAP کاملا مردود شد و صفر ستاره ایمنی دریافت کرد. این اولین خودرو نیست که در تست تصادف صفر ستاره ایمنی دریافت می کند، ولی این کراس اوور کامپکت در این تست تصادف پس از برخورد از جلو نشانه هایی از نشت بنزین داشت که بسیار خطرناک است. نه تنها این بلکه در تست تصادف جانبی، رنو داستر چپ کرد و در اثر برخورد جانبی ستون B تقریبا نابود شد که تغییر شکل زیاد آن باعث باز شدن یکی از درب های جانبی شد.

موسسه تست تصادف لاتین NCAP توضیح می دهد یکی از تفاوت های داستر با برند رنو و داچیا فقدان کیسه های ایمنی هوای جانبی و پرده ای برای نسخه دارای لوگوی رنو است. این اسیووی محبوب و ارزان قیمت در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیازی معادل 29.47 و در زمینه محافظت از سرنشین خردسال امتیازی معادل 22.93 را از این موسسه دریافت کرد. همچنین رنو داستر در زمینه محافظت از عابر پیاده در برخورد امتیازی معادل 50.79  درصد و در زمینه سیستم های ایمنی نیز امتیاز 34.88 درصد را به خود اختصاص داد.

تست تصادف رنو داستر

نشت سوخت یکی از مهم ترین و خطرناکترین ایرادات پیش آمده در رنو داستر پس از تست تصادف بود. همین موضوع سبب شد تا موسسه لاتین NCAP از رنو بخواهد تمامی رنو داسترهای نسل دوم تولید شده در برزیل را فراخوان کند. همچنین از رنو خواسته شد تا فکری به حال باز شدن درب در تست تصادف جانبی کند؛ چراکه در صورت تصادف شدید ممکن است به بیرون پرت شدن افراد از خودرو ختم شود.

لازم به ذکر است که خودروی استفاده شده در ارزیابی ایمنی عابرین پیاده، نسخه تولید رومانی رنو داستر بوده و موسسه لاتین NCAP ذکر کرده که نسخه تولید شده در برزیل دارای پروفیل جلو متمایزی بوده که ممکن است روی نتیجه به دست آمده تاثیر داشته باشد. به عنوان نکته جانبی باید ذکر کنیم که داستر با نشان داچیا در اواخر سال 2017 توسط موسسه یورو NCAP تست شد که موفق به دریافت سه ستاره ایمنی شد.

تست تصادف رنو داستر

سخن پایانی

از اکتبر سال 2020 استانداردهای موسسه تست تصادف لاتین NCAP سختگیرانه تر از گذشته شد؛ این بدان معناست که ممکن است داستر تولید شده در کارخانه رومانی نیز امتیاز کمتری نسبت به تست سال 2019 بگیرد. گفته شده که تنزل امتیاز رنو داستر از چهار به صفر ستاره ایمنی در تست تصادف کاملا غیر قابل انتظار بود و بسیاری از مشتریان این خودرو تعجب کرده اند که چه چیزی موجب این تنزل کیفی رنو داستر تولید شده در برزیل شده است؟

ولی رنو داستر تنها عضو صفر ستاره ایمنی تست تصادف لاتین NCAP نیست و مدتی پیش سوزوکی سوییفت در دو مدل سدا ن و هاچبک توسط همین مرکز تست شد که در هر دو مدل صفر ستاره ایمنی دریافت کرد.

منبع motor1
5 از 2 رای