اخبار خودرو جهان
علاوه بر سنسور تشخیص اثر انگشت صورت گرفت

تجهیز جنسیس GV70 به سنسور تشخیص تنفس نوزاد

دوشنبه - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
جنسیس GV70

در سال 2018 کمپانی بنتلی داشبورد مدل بنتایگا را به سنسور اثر انگشت مجهز کرد. در نگاه نخست به نظر می‌رسد که این اقدام برای فریب مشتریان ثروتمند بنتلی انجام شده است؛ اما این ویژگی بسیار کاربردی بوده و اشخاص اشیا با ارزش خود را با قرار دادن در داشبورد مجهز بنتایگا از چشم دیگران دور کرده و بدون نیاز به کلید به آنها دسترسی خواهند داشت. بعد از این اقدام و در همان سال، کمپانی هیوندای سنسورهای اثر انگشت را به سانتافه بُرد و از آن پس امکان باز کردن درب شاسی ‌بلند محبوب هیوندای با استفاده از اثر انگشت فراهم شد.

به گزارش خودرونویس، مدت زمانی گذشت و در نوامبر سال 2020، برند جنسیس به عنوان زیر مجموعه لوکس هیوندای، فناوری ‌های مرتبط به اثر انگشت در داخل خودرو را توسعه داد. به این ترتیب سنسور مزبور به زیر دکمه start/stop در مدل GV70 رفت و امکان پرداخت الکترونیکی از طریق جنسیس CarPay بدون وارد کردن رمز عبور و… فراهم شد. جنسیس CarPay به راننده این امکان را می‌دهد که از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی، هزینه سوخت و پارکینگ را به آسانی پرداخت کند.

نمای عقب جنسیس GV70

جنسیس CarPay در حالت پیش خدمت نیز در دسترس بوده و در صورت استفاده از این امکان، اطلاعات شخصی شما مانند آدرس خانه و دفترچه تلفن در صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی جنسیس GV70 نمایش داده نمی‌شود. در GV70 اسکنر اثر انگشت با تنظیمات رانندگی ارتباط داشته و پس از شناسایی اثر انگشت امکان رانندگی با GV70 را خواهید داشت. این امکان قبلا در نسخه چینی سانتافه وجود داشته و ما می‌توانستیم پیشرانه شاسی‌بلند لوکس هیوندای را با استفاده از اثر انگشت روشن کنیم. علاوه بر این امکان باز کردن درب‌ها از راه دور و از طریق تلفن ‌های هوشمند نیز وجود دارد.

نمای جانبی جنسیس GV70

وجود سنسور تشخیص تنفس نوزاد در کابین

اما جنسیس GV70 یک قدم فراتر نهاده و در حالی که برخی از خودروسازان از سیستم یادآوری سرنشین عقب استفاده می‌کنند، جنسیس به سراغ سنسوری جدید رفته است. این خودروساز برروی سقف محصول خود سنسوری بسیار دقیق را نصب کرده که علاوه بر تشخیص حرکت دست و پا، حرکات سینه نوزاد و تنفس او را نیز بررسی می‌کند. این برند کره ‌ای ادعا می‌کند که سنسور مزبور در مقایسه با سنسور اولتراسونیک، توان تشخیصی گسترده ‌ای داشته و حتی می ‌تواند حرکت یک سگ در پشت صندلی ‌های عقب و در فضای حمل بار را تشخیص دهد.

کابین جنسیس GV70

سنسور مزبور به قدری قدرتمند است که از طریق حرکات لباس، پتو، صندلی خودرو و… برای تشخیص حرکت سرنشینان استفاده می‌کند. جنسیس GV70 اولین خودرویی است که به سنسور مزبور مجهز شده و این احتمال وجود دارد که سایر مدل‌های برند جنسیس نیز به سنسور تشخیصی جدید این شرکت تجهیز شوند و در نهایت این فناوری در محصولات هیوندای نیز مورد استفاده قرار گیرد. جنسیس GV70 تا یک ماه آینده در بازار داخلی کره‌ جنوبی به فروش رسیده و در سال 2021 عرضه جهانی آن آغاز خواهد شد.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟