اخبار خودرو جهان
حذف دو درب به همراه کاهش طول بدنه

تبدیل شوورلت تاهو 2018 به بلیزر K5

دوشنبه - ۳ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
شورولت تاهو K5 بلیزر

اسیووی های دو درب آمریکای در گذشته به وفور و در مدل های مختلفی تولید می شدند؛ ولی امروزه تعداد زیادی از این اسیووی های دو درب باقی نمانده و به جای آنها مدل های بزرگتر چهار درب تولید می شوند. به عبارت دیگر اگر فردی یک اسیووی آمریکایی دو درب بخواهد تنها گزینه های پیش رو جیپ رانگلر و فورد برانکو هستند که نشان از کاهش چشمگیر تنوع چنین سگمنت محبوبی دارد.

به گزارش خودرونویس، در گذشته اسیووی های دو درب جذابی همچون دوج رم چارجر، فورد برانکو فول سایز و همچنین شورولت K5 بلیزر حضور داشتند. مطرح ترین بین این سه اسیووی نامبرده، یقینا شورولت بلیزر است؛ چراکه نه تنها در ایران بلکه در عمده بازارهای جهانی نیز بیشتر از دو رقیب خود فروخته شد و جنرال موتورز در سال 1999 از تولید K5 بلیزر دست کشید و این اسیووی را با شورولت تاهو فعلی جایگزین کرد.

نمای عقب شورولت تاهو K5 بلیزر

اما شورولت بلیزر همچنان برای بسیاری از علاقمندان به این اسیووی فول سایز و غول پیکر زنده مانده است. بسیاری این اسیووی جذاب را به نحو احسنت و مشابه مدل کلاسیک بازسازی می کنند و بسیاری دیگر نیز آن را به نحوی دیگر و مطابق با سلیقه خود شخصی سازی می کنند. افراد حاضر در شرکت Flat Out Autos جزو همین دسته دوم هستند و اقدام به تولید یک دستگاه شورولت بلیزر با ظاهر کلاسیک بر پایه نسل پیشین شورولت تاهو کرده اند.

شورولت تاهو K5 بلیزر

اگر نام این شرکت بریتان آشناست به این دلیل بوده که Flat Out Autos همان شرکتی بوده که متخصص تولید شورولت تاهو اصلاح شده است و استایل این خودرو را به بلیزرها و سابربن دهه 1970 میلادی شبیه می کند. اینکه نتیجه کار این شرکت مطابق میل شما باشد یا نه، تماما به سلیقه مربوط می شود؛ ولی باید اظهار کنیم که کیفیت کار این شرکت به طور کلی چشمگیر است. یک مشتری به حدی از نتیجه کار این شرکت راضی بود که اقدام به خرید چهار اسیووی مشابه کرد. حال Flat Out Autos تصور می کرد که جای خالی نسخه دو درب بلیزر در سبد محصولات خود وجود دارد و به همین خاطر اقدام به تولید یک شورولت بلیزر دو درب بر پایه تاهو چهار درب کرده است.

شاسی شورولت تاهو K5 بلیزر

مهندسین Flat Out، این خودرو را K5 تاهو نامیده اند و حتی نشان های جدیدی مطابق با همین نام انتخابی روی بدنه نصب کرده اند. این کمپانی اظهار کرده که K5 تاهو را بر پایه نسخه 2018 شورولت تاهو Z71 توسعه داده است. به منظور تبدیل تاهو چهار درب به نسخه دو درب، یک قسمت میانی از شاسی و بدنه را حذف کردند و درب های عقب را نیز برداشتند و به همین منظور یک شیشه جانبی جدید برای این خودرو طراحی کردند تا ظاهر آن بی نقص به نظر برسد. البته گفتن این تغییرات به زبان ساده بوده و در عمل یقینا چالش های زیادی را برای Flat Out به همراه داشته؛ ولی نتیجه واقعا رضایتبخش و جذاب شده است. لازم به ذکر است که کیسه های ایمنی هوای این خودرو هنوز در جای خود هستند و سیستم های مدرنی مانند سنسورهای پارک و کمکی تثبیت خطوط که روی شورولت تاهو 2018 بودند، هنوز روی این مدل دو درب کار می کنند. قرار است که این شورولت K5 تاهو در نمایشگاه SEMA به نمایش گذاشته شود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟