تیونینگ
مجهز به پیشرانه 1012 اسب بخاری با 1313 نیوتن متر گشتاور

تبدیل رم TRX به هنسی ماموت 1000

چهارشنبه - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هنسی ماموت 1000

هنسی محصول جدیدی به نام هنسی ماموت 1000 را توسعه داده که در طراحی آن اقداماتی گسترده تر از یک به روزرسانی و تقویت ساده پیشرانه انجام داده است. این پروژه بر پایه پیکاپ توانمند رم 1500 TRX توسعه یافته و هنسی بدنه این پیکاپ را شخصی سازی کرده و در طراحی کابین نیز تغییراتی اعمال کرده تا بتوان صندلی ردیف سومی را هم در آن نصب کرد.

به گزارش خودرونویس، درون کابین هنسی ماموت 1000 فضای زیادی برای خانواده های پرجمعیت وجود دارد؛ ولی فراموش نکنید که هنسی هیچ گاه به شخصی سازی ظاهری اکتفا نمی کند و تمامی پروژه های خود را با نصب پیشرانه های فوق قدرتمند تمام می کند.

هنسی سقف این خودرو را امتداد داده تا حوض بار رم 1500 TRX را محصور کند و فضایی بسته پدید آید. همچنین هنسی یک ستون عقب جدید برای رم TRX طراحی کرده که از قسمت بالای چراغ های عقب آغاز می شود. هنسی در این لحظه هیچ تصویری از کابین این اسیووی منتشر نکرده و صرفا اظهار داشته که فضایی خیره کننده برای قرار دادن چمدان پشت صندلی ردیف سوم در دسترس است. این اولین تجربه هنسی برای تبدیل یک پیکاپ توانمند به اسیووی نیست؛ بلکه این تیونر چنین اقدام مشابهی را در سال 2015 برای فورد راپتور کرد و آن به اسیووی VelociRaptor تبدیل کرد.

 

مشخصات فنی هنسی ماموت 1000

نصب صندلی اضافه برای حمل سرنشین بیشتر هنسی را به سمت تقویت پیشرانه رم TRX سوق داد. رم TRX در نسخه استاندارد هم قدرتمندترین پیکاپ حال حاضر جهان بوده و از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ با 702 اسب بخار قدرت و 881 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. ولی هنسی به این قدرت و گشتاور اکتفا نکرده و پیشرانه ماموت 1000 را به 1012 اسب بخار قدرت و 1313 نیوتن متر گشتاور رسانده است. حال این پیکاپ تبدیل به اسیووی شده قادر است طی 3.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و مسافت درگ 400 متر را طی 11.4 ثانیه با سرعت 193 کیلومتر بر ساعت طی می کند.

هنسی این قدرت و گشتاور خیره کننده را از این پیشرانه به وسیله نصب قطعات جدید و اعمال تعییرات گسترده مانند نصب سوپرشارژر 2.65 لیتری، به روزرسانی های فولی ها، نصب کاتالیست با جریان بالا و … استخراج کرده است.

این اسیووی همچنین به پکیج آفرود هنسی مجهز شده که شامل یک کیت لیفت 7 سانتی متری، رینگ های 20 اینچی هنسی، تایرهای آفرودی 35 اینچی، کیت تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق جلو و سپر جلوی جدید با چراغ های LED است. این رم TRX ارتقا یافته قطعا ارزان نیست و هنسی برای آن قیمت پایه 375 هزار دلار را در نظر گرفته است. همچنین هنسی ماموت 1000 بسیار کمیاب بوده و این کمپانی تنها قصد تولید 20 مدل از آن را دارد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟