اخبار خودرو ایران
مشخصات فنی مشابه با انبوهی از تجهیزات اضافی

تارا سال اتوماتیک لوکسترین و ایمنترین سدان تولید داخل

سه شنبه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تارا سال اتوماتیک V4 ایران خودرو (1)

تارا سال اتوماتیک اکنون لوکسترین و ایمنترین سدان تولید داخل بوده که مدتی پیش توسط ایران خودرو رونمایی شد. در آخرین روزهای سال 1401 فرصتی پیش آمد تا با تارا سال اتوماتیک ملاقاتی داشته باشیم و در ادامه به معرفی تارا سال اتوماتیک و بررسی تفاوت های آن با نسخه معمولی می پردازیم.

به گزارش خودرونویس، تارا سال اتوماتیک در واقع همان تارا V4 اتوماتیک بوده که نسخه لوکستر و بروزرسانی شده تارا اتوماتیک فعلی با نام تیپ V2 محسوب می شود. تارا سال اتوماتیک به گفته ایران خودرو ویژه افرادی که به دنبال خرید سدان لوکستر با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالاتر هستند توسعه داده شده است.

 

 

ویدیو معرفی تارا سال اتوماتیک

 

 

تفاوت تارا سال اتوماتیک با نسخه قبل

تارا سال اتوماتیک دارای درب صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا یا Kick Sensor، گرمکن صندلی های جلو، اضافه شدن قابلیت حرکت به سمت جلو و عقب برقی به صندلی راننده، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ برای آفتابگیر راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر درب های جلو بوده که به محض باز شدن درب های جلو با روشن کردن فضای روی زمین به نوعی به سرنشین و راننده خوشامدگویی می کند. لازم به ذکر است که هیچ یک از این تجهیزات در تارا اتوماتیک معمولی که همان نسخه فعلیست وجود نداشته است.

تارا سال اتوماتیک V4 ایران خودرو (1)

تارا سال همچنین دارای آینه الکتروکرومیک بوده و دستگیره سقفی تاشو برای سرنشین جلو سمت راست که در نسخه های فعلی تارا وجود ندارد به این مدل اضافه شده است. ایران خودرو تصمیم گرفته که در تارا سال کلیدهای شیشه بالابر را از کنسول میانی به رودری ها منتقل کند. به موجب همین دیزاین کنسول وسط تغییر کرده و یک موبایل باکس در این قسمت اضافه شده و طراحی رودری ها نیز مقداری تغییر کرده است.

تارا سال اتوماتیک V4 ایران خودرو (1)

تارا سال اتوماتیک نمد سقف متفاوتی نسبت به تارا اتوماتیک معمولی داشته و طراحی کنسول سقفی و کلیدهای کنترلی سانروف آن هم تغییر کرده و یک جاعینکی نیز به آن اضافه شده است. تارا سال سیستم صوتی با کیفیت تری نسبت به تارا اتوماتیک معمولی هم دارد که دلیل آن اضافه شدن دو عدد توییتر به این خودرو در پشت قاب آینه های جانبیست. پشتی صندلی ردیف دوم در تارا سال تغییر کرده و ایران خودرو برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب یک تکیه گاه آرنج با دو جالیوانی به صورت تاشو به این خودرو اضافه کرده است.

تارا سال اتوماتیک V4 ایران خودرو (1)

امکانات ایمنی و رفاهی تارا سال اتوماتیک

تارا سال اتوماتیک در مجموع دارای امکاناتی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه میانی الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای 7 اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب است.

تارا سال اتوماتیک V4 ایران خودرو (1)

این نخستین بار است که چنین لیست تجهیزات بروز و کاملی برای یک خودرو تولید داخل نصب می شود. نصب این امکانات و آپشن های بروز بیانگر این موضوع است که ایران خودرو در حال حرکت در مسیر پیشرفت و تحول بوده و قصد رقابت با خودروهای هم کلاس وارداتی در ایران و بازارهای صادراتی را دارد. تارا سال اتوماتیک اولین قدم ایران خودرو برای عرضه خودرویی با تجهیزات بروز و آپشن هایی به نسبت کامل بوده و یقینا در آینده شاهد عرضه محصولات دیگری از برند ایران خودرو با لیست تجهیزات بروز و کامل و قابل رقابت با خودروهای هم کلاس وارداتی خواهیم بود.

تارا سال اتوماتیک V4 ایران خودرو (1)

تغییرات ظاهری تارا سال اتوماتیک نسبت به نسخه قبلی

تارا سال اتوماتیک در نمای ظاهری هم نسبت به تارا اتوماتیک معمولی تغییر کرده و ایران خودرو چراغ های عقب با گرافیک جدید و جذابتری را برای آن نصب کرده است. لازم به ذکر است که امروز در بین چندین نسخه تارا سال اتوماتیک که در ایران خودرو مشاهده کردیم، یک عدد به رینگ با دیزاین متفاوتی مجهز بود که البته هنوز مشخص نیست با کدام طرح رینگ به بازار عرضه می شود. ولی این احتمال که با هر دو طرح رینگ به دست مشتریان برسد وجود دارد.

تارا سال اتوماتیک V4 ایران خودرو (1)

مشخصات فنی تارا سال اتوماتیک

تارا سال اتوماتیک به پیشرانه TU5P یا همان TU5 پلاس مجهز است. این پیشرانه یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی 16 سوپاپ با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و پمپ روغن با فشار متغیر بوده که قادر به تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته با مد رانندگی برفی و اسپرت به چرخ های جلو منتقل می شود.

4.4 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟