اخبار خودرو ایران
مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک

تارا اتوماتیک در ایران خودرو دیده شد

چهارشنبه - ۹ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تارا اتوماتیک ایران خودرو

پس از آنکه تا مدت ها به جز اطلاعات فنی نمونه اتوماتیک تارا هیچ تصویری از آن موجود نبود، بالاخره تارا با گیربکس اتوماتیک با تغییرات نهایی به صورت غیر رسمی رویت شد. تارای اتوماتیک قرار است تا با سطح چهار پژو ۳۰۱ در یک لِول قرار گیرد و از نظر آپشنی و تجهیزات با دست پر به میدان آید.

به گزارش خودرونویس، اولین تغییر در نسخه اتوماتیک را باید مربوط به استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی و حالت اسپرت و برفی دانست که قطعا بزرگ ترین مزیت این خودرو نسبت به رقبای اتوماتیک CVT چینی محسوب می شود.

گیربکس تارا اتوماتیک ایران خودرو

تغییرات ظاهری تارا اتوماتیک نسبت به نمونه دستی

تغییرات تارا اتوماتیک نسبت به نمونه دستی در ظاهر اگرچه آنچنان گسترده نیست اما کاملا مثبت تلقی می شود. در اولین گام رینگ های پژویی تارای اتوماتیک به چشم می‌آیند که حال کاپ رینگ با برند ایران خودرو در مرکز آن جا خوش کرده است. سانروف، آینه‌ های جانبی راهنما دار، حذف راهنمای روی گلگیر و جایگزینی آن با یک قطعه پلاستیکی و نوار کرومی زیر پنجره ‌های جانبی نیز از دیگر تغییرات در نسخه اتوماتیک تارا هستند.

تارا اتوماتیک ایران خودرو

تجهیزات ایمنی و رفاهی تارا

از امکانات ایمنی و رفاهی تارا اتوماتیک می‌ توان به مواردی همچون چهار کیسه هوا، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS و EBD و BA، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، شیشه های جلو و عقب برقی، تریم داخلی چرم و پارچه، سنسور باد لاستیک، سنسور نور و باران، سانروف، چراغ روشنایی در روز (دی لایت)، زیرآرنجی راننده، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر لمسی، بلوتوث، نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، آینه های جانبی تاشو برقی، کامپیوتر سفری، صندلی های برقی جلو، تهویه الکتریکی، استارت دکمه ای و دوربین عقب اشاره کرد.

رینگ تارا اتوماتیک ایران خودرو

سخن پایانی

در پایان لازم به ذکر است که این روزها از گوشه و کنار شرکت ایران خودرو خبر می‌ رسد مهندسین این شرکت قصد دارند تا در وهله بعد برای نمونه اتوماتیک تارا پیشرانه توربوشارژ پلاس EF7 موسوم به TC7 plus را تدارک ببینند که در این صورت تارا قطعا یکی از به روز ترین و پرقدرت ترین سدان های تولیدی در کشور خواهد بود.

4.2 از 10 رای

دیدگاه شما چیست؟