تیونینگ
افزایش ارتفاع تعلیق و نصب تایرهای آفرودی

ب ام و X7 به لطف من هارت آفرودر شد                          

چهارشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ب ام و X7 من هارت

طرفداران اسیووی های ب ام و، محصولات شاسی بلند این کمپانی آلمانی را صرفا به دلیل قابلیت های آفرود و بیراهه نوردی خرید نمی کنند؛ بلکه آنها محصولات خانواده X ب ام و را به دلیل ترکیب لوکس بودن و راحتی و همچنین کاربردی بودن و تکنولوژی بالا خریداری می کنند. ولی اگر ب ام و روزی یک اسیووی آفرودی با توانایی بالا در بیراهه نوردی تولید کند چه می شود؟ کمپانی تیونر من هارت برای افرادی که علاقه به خرید یک اسیووی آفرودی و همه فن حریف از ب ام و دارند، نسخه پرچمدار ب ام و X7 به نام M50i را تیون کرده که توانایی های آفرودی این خودرو را افزایش داده اند؛ ولی بدانید که با این تغییرات هم این خودرو هیچ حرفی در مقابل مرسدس AMG G63 برای گفتن ندارد.

تغییرات اعمال شده توسط من هارت روی ب ام و X7

به گزارش خودرونویس، من هارت کار تیونینگ خود را در ابتدا با سیستم تعلیق بادی این اسیووی فول سایز آغاز کرده و فاصله آن از سطح زمین را چیزی در حدود 40 میلی متر افزایش داده است. این افزایش ارتفاع ضمن اینکه به ب ام و X7 استایل پرابهت تری بخشیده، باعث شده تا فضای کافی برای نصب رینگ های 20 اینچی جدید Rhino مشکی رنگ بیدلاک که به صورت ویژه توسط من هارت طراحی شده اند، فراهم شود. برای این رینگ ها تایرهای آفرودی و مناسب برای سطوح گلی و لغزنده با ابعاد 305/50 نصب شده است.

ب ام و X7 من هارت

من هارت ادعا کرده که با اعمال همین دو تغییر ساده، ب ام و X7 قادر شده به راحتی از پس عبور از مسیرهای سنگلاخ و گلی بر آید. ولی همانطور که در ابتدای مطلب هم عنوان شد، من هارت هم معتقد است که تعداد کمی از مالکان X7 تصمیم می گیرند که با این اسیووی لوکس و پریمیوم به پیمودن مسیرهای ناهموار خارج از جاده ای بپردازند؛ چراکه X7 هرگز ادعایی در خصوص پیمودن مسیرهای آفرودی نداشته است. ولی همین تغییرات اعمال شده باعث شده تا اسیووی پرچمدار باواریایی ها استایلی خشن تر و پرابهت تر نسبت به مدل استاندارد به خود بگیرد و توانایی آن در آفرود تا حدی ارتقا یافته است.

 

استایل ظاهری

به لطف کاور مشکی برس خورده نصب شده روی بدنه این ب ام و X7 تیون شده، استایلی شبیه به خودروهای زرهی و ضد گلوله به این اسیووی لاکچری بخشیده شده؛ ولی این در حالی بوده که پنل های بدنه این خودرو هیچ مقاومتی در مقابل گلوله ندارند و کاملا همان پنل های استاندارد X7 هستند. اگر واقعا به دنبال یک اسیووی زرهی از ب ام و هستید، این کمپانی X5 پروتکشن VR6 را در سبد محصولات خود دارد.

ب ام و X7 من هارت

مشخصات فنی

من هارت پیشرانه ب ام و X7 را بدون تغییر رها نکرده است. این اسیووی لاکچری در حالت استاندارد به یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 523 اسب بخار و بیشینه گشتاور 750 نیوتن متر است. ولی من هارت موفق شده با اعمال تغییراتی ساده بیشینه قدرت این پیشرانه را به 641 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 920 نیوتن متر ارتقا دهد.

 

سخن پایانی

البته این اولین باری نیست که من هارت سعی می کند به یکی از اسیووی های ب ام و استایل آفرودی ببخشد؛ بلکه این شرکت در کارنامه خود تیونینگ ب ام و X6 را به سبک آفرودی در سال 2012 دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟