اخبار خودرو جهان
لوکس ترین و مجهزترین خودروی باواریایی ها

ب ام و iNext در 11 نوامبر رسما معرفی می شود

دوشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ب ام و inext

ظاهرا شایعه ها صحت داشته و ب ام و در آستانه رونمایی نسخه تولیدی اسیووی الکتریکی iNext در همین ماه جاری است. لازم به ذکر است که مدت زیادی بوده که این برند آلمانی در حال طراحی و توسعه این کراس اوور الکتریکی است و حال که در آستانه رونمایی آن هستیم، طرفداران ب ام و به شدت به وجد آمده اند. اما خبر بد اینجاست که ب ام و قصد ندارد این کراس الکتریکی را به صورت کامل رونمایی کند و تنها بنا دارد دیزاین این اسیووی الکتریکی پرچمدار خود را نشان دهد.

به گزارش خودرونویس، همانند 99 درصد رونمایی های صورت گرفته در سال جاری، این اسیووی الکتریکی iNext/iX یا هرچیز دیگری که نام آن باشد به صورت دیجیتال و آنلاین معرفی می شود. با نگاهی به وب سایت  ب ام و مشخص می شود که این کمپانی قصد دارد اسیووی الکتریکی iNext را در تاریخ 1 نوامبر معرفی کند. همچنین بخش موتورسیکلت این کمپانی نیز بنا دارد در همین روز یک موتورسیکلت جدید را رونمایی کند.  در 17 نوامبر هم مینی قصد رونمایی یک مدل مرموز را دارد که در این لحظه مشخص نیست این خودرو یک محصول مفهومی بوده یا یک خودروی خیابانی است.

عکس جاسوسی عقب ب ام و inext

اطلاعات به دست آمده از تیزرها و تصاویر جاسوسی

در خصوص iNext هنوز مشخص نیست که در روز رونمایی ب ام و تصاویر کابین این اسیووی الکتریکی را هم منتشر می کند یا تنها به انتشار تصاویر بیرونی بسنده خواهد کرد. تا به امروز تصاویر جاسوسی متعددی از این اسیووی الکتریکی منتشر شده که با استناد به آنها می توان طراحی پروفیل جلو و برخی از قسمت های ظاهری این خودرو را حدس زد. تیزری هم که خود ب ام و منتشر کرده دید خوبی نسبت به طراحی کابین iNext به ما می دهند.

به عنوان مثال با توجه به تیزر منتشر شده توسط ب ام و این را می دانیم که این خودرو به یک نمایشگر منحنی شکل بزرگ مجهز شده که نشانگرهای دیجیتالی پشت فرمان را با نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی در یک ماژول جا داده است. البته تصاویر جاسوسی موجود از کابین بیانگر این موضوع هستند که این نمایشگرها با وجود قرار داشتن درون یک قاب، ولی از یکدیگر جدا هستند. اما ممکن است در نسخه تولیدی این موضوع تغییر کرده و این دو نمایشگر بدون هیچ مرزی در کنار یکدیگر طراحی شوند تا استایلی شبیه به نمایشگر خمیده OLED کادیلاک اسکالید داشته باشند.

عکس جاسوسی کابین ب ام و inext

یکی دیگر از چیزهایی که ب ام و در خصوص این خودرو رونمایی کرده، غربیلک فرمان چند ضلعی iNext با طراحی دو شاخه بوده که دارای المان های فیبر نوری است که در شرایطی مشخص و در زمان رانندگی به صورت خودران اطلاعات به خصوصی را به راننده مخابره می کنند. ب ام و اعلام کرده که اسیووی الکتریکی iNext محصول پرچمدار این کمپانی در زمینه تکنولوژی است؛ بدین ترتیب انتظار می رود که این خودرو از سری 7 که هم اکنون لوکس ترین محصول ب ام و محسوب می شود نیز مدرن تر و مجهزتر باشد.

 

مشخصات فنی احتمالی

در حالی که مشخصات فنی این خودرو هنوز در ابهام قرار دارد، ولی انتظار می رود که ب ام و iNext با موتورهای الکتریکی مختلف و پک باتری با حجم های متنوعی به بازار عرضه شود. شایعه شده که نسخه پایه این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 300 اسب بخار بوده و مجهزترین نسخه همین خودرو نیز قادر به تولید بیشینه قدرتی در محدوده 600 اسب بخار است. در خصوص مسافت قابل پیمایش در حالت شارژ کامل نیز نسخه پایه این خودرو قادر به پیمودن 400 کیلومتر و نسخه پرچمدار آن نیز قادر به پیمایش 600 کیلومتردر حالت شارژ کامل تحت سیکل WLTP است.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟