اخبار خودرو ایران
جایگزین شایسته عالیجناب S7

بی وای دی تانگ به کارمانیا رسید

جمعه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی تانگ

با توجه به تصاویری که هم اکنون به دست خودرونویس رسیده، ظاهرا بی وای دی تانگ به دست شرکت کارمانیا شریک تجاری این خودروساز چینی در ایران رسیده است.

به گزارش خودرونویس، کارمانیا یکی از خودروسازان بخش خصوصی بوده که فعالیت خود را در ایران با عرضه محصولات بی وای دی مانند F3، S6 و سپس کراس اوور S7 آغاز کرد که متاسفانه تحریم های صنعت خودرو مانع ادامه همکاری بی وای دی با کارمانیا شد. از آن زمان تا به امروز کارمانیا سعی در پر کردن جای خالی بی وای دی برای مشتریان دارد و تلاش کرد تا تعهدات معوقه خود را با خودروی الکتریکی سودا SA01 یا کارمانیا EK1 جبران کند. ولی هیچ چیزی برای مشتریان این شرکت جای بی وای دی را پر نمی کند.

نمای عقب بی وای دی تانگ

به همین ترتیب کارمانیا مذاکراتی را با بی وای دی به منظور ادامه همکاری انجام داده که با توجه به ورود تانگ به کشور، ظاهرا توافقاتی حاصل شده است. در صورتی که بی وای دی تانگ به بازار ایران عرضه شود، کارمانیا ابتدا تعهدات معوقه خود به مشتریان را پایان می دهد و سپس این خودرو را برای فروش به بازار آزاد عرضه می کند.

 

 

تانگ بزرگترین کراس اوور بی وای دی بوده و به نوعی جانشین S7 محسوب می شود که از سال 2017 برای همیشه خط تولید این خودروساز چینی را ترک کرد. بی وای دی تانگ وارد شده به کارمانیا، نسل جدید این خودرو بوده که در سال 2018 به بازار چین با تغییرات ظاهری بسیار گسترده نسبت به نسل قبل که تنها سه سال در بازار حضور داشت، معرفی شد. بدین ترتیب تانگ بهترین گزینه پیش رو برای کارمانیا برای پاسخ به تعهدات معوقه بی وای دی S6 و S7 بوده، چراکه بی وای دی در بین کراس اوورهای خود بهتر از تانگ ندارد!

بی وای دی تانگ

استایل ظاهری و کابین

شاید بسیاری از مشتریان نسبت به طراحی محصولات بی وای دی در ایران مانند S6 و S7 و سدان F3 نقدهایی داشته باشند؛ ولی یقینا دیگر نمی توانند به طراحی بی وای دی تانگ 2021 ایرادی بگیرند. چراکه سبک طراحی بی وای دی در محصولات جدید خود از جمله همین تانگ و سانگ به طور کلی تغییر کرده که این پختگی و بلوغ به لطف به کارگیری نیروی مجبری به نام Wolfgang Egger به عنوان مدیر ارشد طراحی است که نتیجه کار وی در محصولات جدید این خودروساز چینی به خوبی مشاهده می شود.

نمای عقب بی وای دی تانگ

بی وادی دی تانگ جدید که به دست کارمانیا رسیده، دارای جلوپنجره ای عریض و چراغ هایی باریک بوده که مدیرارشد طراحی بی وای دی نام این سبک دیزاین پروفیل جلو را صورت اژدها نامیده است. در قسمت عقب طراحی چراغ ها شباهت زیادی به دوج چارجر داشته و توسط دو ردیف نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. همچنین در قسمت عقب خبری از نصب لوگو نیست و بی وای دی عبارت کامل Build Your Dreams را که نام این شرکت از آن گرفته شده، روی درب فضای بار نصب کرده است.

داشبورد بی وای دی تانگ

بی وای دی از جمله خودروسازان پیشرو چین بوده و همواره ویژگی های جذابی را در محصولات خود گنجانده است. ویژگی جذاب بی وای دی تانگ هم قابلیت چرخش 90 درجه ای نمایشگر سیستم مالتی مدیا میان داشبورد بوده که می توان آن را به صورت افقی یا عمودی تنظیم کرد. همچنین بیشتر تنظیمات این خودرو هم به وسیله همین نمایشگر انجام می شود.

کابین بی وای دی تانگ

مشخصات فنی بی وای تانگ

بی وای دی از جمله رهبران خودروسازان الکتریکی جهان محسوب می شود که در ایران هم قصد داشت مینی ون E6 را راهی بازار کند که تحریم ها داستان را خراب کرد. این شرکت نسل جدید تانگ را به صورت بنزینی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه کرده که در ایران ضعیف ترین نسخه این خودرو یعنی مدل بنزینی عرضه شده است.

پشت آمپر بی وای دی تانگ

بی وای دی تانگی که به کارمانیا وارد شده مانند عالیجناب S7 از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مانند نسل قبل خود بهره گرفته که بسته به نسخه انتخابی قادر به تولید بیشینه قدرتی بین 192 تا 204 اسب بخار و بیشینه گشتاور 320 نیوتن متر است. تمام این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.

 

سخن پایانی

در صورتی که تحریم ها علیه صنعت خودرو کشور برداشته شود، کارمانیا مجدد قادر به همکاری با بی وای دی عرضه محصولات این برند خوشنام چینی به بازار کشور خواهد بود. حال باید منتظر مانند آیا تانگ وارد شده به کارمانیا برای این شرکت خوش شانسی به همراه دارد یا هنوز قفل های بازنشده ای سد راه همکاری این دو شرکت با یکدیگر شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟