اخبار خودرو ایران

بی‌ وای دی S7 شاسی بلند لوکس چینی

شنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بی وای دی S7

با بالا گرفت شرایط تحریم‌ها و بسته‌تر شدن فضای واردات و صادرات پسابرجامی، بسیاری از خودروسازان جهانی، بار دیگر ترک بازار بکر و پر پتانسیل ایران را به گرفتار شدن با تهدیدات آمریکایی ترجیح دادند و دندان لق سود کلان نهفته در این بازار تشنه را از دهان کشیدند.

به گزارش خودرونویس، در این میان، چینی‌ها اما، فرصت را غنیمت شمرده و به تسخیر بیش از پیش این بازار چشم به راه محصولات مدرن و جدید پرداختند. ایرانیان خسته از تکرر و کسالت تولیدات فاقد خلاقیت و نوآوری داخلی نیز از این محصولات نسبتاً قابل قبول و با ارزش خرید خوب استقبال خوبی کردند.

هرچند این محصولات نیز چندی است که با ممنوعیت واردات خودرو مواجه شده‌اند و به همین دلیل با قیمت‌های بالای غیرمنتظره خرید و فروش می‌شوند. اما همچنان در برابر تولیدات داخلی و قیمت‌های غیرمنطقی‌شان، ارزش در برابر خرید خوبی دارند.

یکی از این محصولات موفق و کمتر دیده شده البته، بی‌ وای‌ دی S7 است. این خودرو که بزرگترین شاسی بلند BYD چین محسوب می‌شود، در دسته SUV های لوکس چینی قرار می‌گیرد و در بازارهای جهانی، عملکرد بهتری از تیگو ۷ و جک S5 داشته است.

 

تجربه رانندگی با بی‌ وا‌ی دی S7

در زمینه تجربه رانندگی با این خودرو باید گفت، در ابتدا فضای خوب کابین و راحتی تأمین شده برای سرنشینان فراتر از حد انتظار است. صندلی‌های راحت، فضای کافی برای پای سرنشینان عقب و جلو، ارتفاع مناسب سقف برای ردیف عقب هر یک به خودی خود یک نکتهٔ مثبت محسوب می‌شود. موقعیت راننده در شرایطی قرار دارد که تسلط کامل به اطراف و جاده داشته باشد و دید او در هیچ یک از جهات در نقطهٔ کور واقع نشود.

نمای عقب بی وای دی S7

جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک ۶ سرعتهٔ دو کلاچه نیز از دیگر مزایای این خودرو است. به خصوص که هنگام تعویض دنده در حالت اتوماتیک به مدد انتخاب خوب و مناسب فواصل دنده‌ها راننده با مشکلی مواجه نمی‌شود. نکتهٔ مهم‌تر قدرت موتور ۲ لیتری توربوشارژ BYD S7 موجود در ایران است. این موتور با بیشینه توان ۲۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر، در هیچ یک از تست‌های رانندگی معضل همیشگی موتورهای چینی را نشان نمی‌دهد. در واقع کشش کم و قدرت نامناسب خودروهای چینی که در سربالایی‌ها و جاده‌های بین شهری، برای رانندگان ایجاد دردسر می‌کرد در بی‌وای‌دی اس ۷ دیده نمی‌شود که در نوع خود جالب توجه است.

در مورد هندلینگ خودرو نیز باید گفت در تست‌های رانندگی که توسط کارشناسان داخلی انجام شده، BYD S7 سربلند بوده و در پیچ‌های تند و پشت هم تست اسلایم، بیش یا کم فرمانی از آن مشاهده نشده است. با توجه به اینکه خودروهای شاسی‌بلند عموماً عملکرد خشک‌تری نسبت به سدان‌ها دارند نباید از سیستم تعلیق این خودرو انتظار چندانی داشت. با این وجود، در عبور از مسیرهای ناهموار، با سرعت‌های متعادل و معمول، تجربهٔ بدی از رانندگی با آن کسب نخواهید کرد و انتقال ضربات جاده‌ای به داخل کابین بیش از انتظارتان نخواهد بود. علاوه‌بر اینکه عایق‌بندی و مونتاژ کابین کیفیت خوبی دارد و در نتیجه صدای موتور و فضای بیرون سکوت اتاق خودرو را برهم نمی‌زند. برای اطلاع از مشخصات فنی و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو به سایت دیوار مراجعه کنید.

کابین بی وای دی S7

نظرات مالکان خودرو

ممکن است هنگام تصمیم خرید یک خودروی چینی دچار تردید شوید که این موضوع با توجه به پیشینه این محصولات قابل درک است، اما برای اطمینان از آنچه در تست‌های رانندگی شاهد بودیم، سراغ کاربران این خودر رفته و نظراتشان را جویا شدیم.

از میان آن‌ها، حسن، که بیش از یک سال است از این خودرو استفاده می‌کند می‌گوید: «با قدرت می‌گویم بهتر از این ماشین در رنج قیمتی که در نظر داشتم پیدا نمی‌کردم. هندلینگ و تعلیق عالی هستند. قدرت موتور خیلی خوب است و در هیچ جاده‌ای کم نیاورده است.» همچنین عباس نیز می‌گوید: «بیش از ۶ ماه است که این خودرو را خریداری کرده‌ام و از هر لحاظ از آن راضی هستم. مصرف سوخت خوبی دارد، هزینهٔ نگهداری آن بالا نیست و خدمات پس از فروش نمایندگی به واقع رضایت‌بخش است. کابین جادار و راحتی برای خانوادهٔ۵ نفرهٔ من دارد. اما بهترین گزینه‌اش قدرت خیلی خوب موتورش است.» لازم به ذکر است، کارمانیا موتور، وارد کنندهٔ محصولات BYD است که از نظر خدمات پس از فروش و تامین قطعات ضمانت‌های لازم را به خریداران این خودرو ارائه می‌دهد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟