اخبار خودرو جهان
احتمال معرفی نسخه تولیدی سوپراسپرت 300 پلاس

بوگاتی شیرون جدیدی در راه است

سه شنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تیزر بوگاتی شیرون

بوگاتی قصد دارد که نسخه ای جدید از شیرون را معرفی کند و در این راستا کمپین تیزری جدیدی را راه انداخته است.

به گزارش خودرونویس، اطلاعات منتشر شده از سوی بوگاتی در خصوص این خودرو نشان می دهد که این نسخه جدید شیرون به نمونه پیشتر رونمایی شده شیرون سوپراسپرت 300 پلاس که رکورد سرعت جهان را شکسته بود، ربط دارد. بوگاتی قصد دارد که این نسخه جدید شیرون را در هشتم ژوئن رونمایی کند؛ پس زمان زیادی تا معرفی آن باقی نمانده است.

این تیزر رونمایی شده چیز زیادی به ما نشان نمی دهد و تنها نشان دهنده یک بوگاتی شیرون سفید بوده که چراغ های آن روشن هستند. یک توربین هم در پشت این خودرو در تصویر قرار دارد که نشان می دهد این بوگاتی شیرون در تونل باد برای تست های آیرودینامیکی قرار دارد. در این تیزرها که هیچ نشانه ای از تغییرات چشمگیر ظاهری نسبت به شیرون معمولی دیده نمی شود.

یک احتمالی که در خصوص این خودرو وجود دارد این است که نسخه تولیدی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس باشد. چراکه بوگاتی زمانی که نسخه پروتوتایپ این ابرخودرو را در سال 2019 معرفی کرده بود اظهار داشت مدل تولیدی آن برای مشتریان زودتر از سال 2021 از راه نمی رسد و هم اکنون در سال 2021 و موعد مقرر رونمایی این خودرو قرار داریم. بوگاتی در آن زمان اعلام کرده بود که قصد تولید 30 دستگاه از این ابرخودرو را دارد. در حالی که نسخه اصلی بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 پلاس قادر به حرکت با بیشینه سرعتی معادل 490.484 کیلومتر بر ساعت بود، بوگاتی قصد دارد که برای خریداران بیشینه سرعت این ابرخودرو را روی 440 کیلومتر بر ساعت محدود کند.

 

مشخصات فنی بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300

بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 پلاس از یک پیشرانه 8 لیتری چهار توربوشارژ 16 سیلندر با آرایش W شکل بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 1578 اسب بخار مشابه نمونه نصب شده روی Centodieci است. این نسخه دارای بدنه ای به روزرسانی شده بوده تا بتواند در مقابل جریان هوا لغزش بهتری داشته باشد و به منظور تعادل و پایداری بهتر دارای دم بلند در قسمت عقب یا به اصطلاح Longtail است.

نسخه تولیدی بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 پلاس قیمتی معادل 4.3 میلیون دلار دارد. به صورت آپشنال می توان کابین را به رولبار و آهن کشی مجهز کرده و محدود کننده الکترونیکی سرعت این خودرو را نیز حذف کرد. مشتریان این خودرو به پیست تست Ehra Lessien فولکس واگن دسترسی دارند تا در طول 8.7 کیلومتری این پیست، بیشینه توان هیولای 16 سیلندر خود را استخراج کنند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟