مشخصات فنی بوگاتی بولاید

به گزارش خودرونویس، بولاید هم مانند سایر محصولات جدید بوگاتی از پیشرانه هشت لیتری W16 چهار توربوشارژ این کمپانی استفاده کرده و می توان آن را نسخه تکامل یافته و رشد پیدا کرده شیرون در زمینه مشخصات فنی دانست. از آنجایی که بولاید یک خودروی مسابقه ای بوده، بوگاتی مجبور به رعایت قوانین مربوط به آلایندگی در خودروهای جاده ای نیست و تمام توان این نیروگاه 16 سیلندر را استخراج کرده و تا آخرین ذره از قابلیت های پلتفرم شیرون در بولاید بهره برده است.

بوگاتی بولاید

در حالیکه بوگاتی شیرون معمولی وزنی در حدود دو تن دارد، بولاید مسابقه ای وزنی در حدود 1450 کیلوگرم دارد که با یک سدان سایز متوسط برابری می کند. لازم به ذکر است که نسخه تولیدی بوگاتی بولاید به قدرت مدل مفهومی نیست؛ چراکه مهندسین بوگاتی مجبور شده اند پیشرانه 8 لیتری این ابرخودرو را به نحوی بروزرسانی کنند که با بنزین معمولی هم سازگار باشد و تنها با سوخت مسابقه ای با اکتان 110 مانند مدل مفهومی فعالیت نکند.

نمای عقب بوگاتی بولاید

ولی این صحبت به معنای ضعیف بودن بوگاتی بولاید نیست؛ این ابرخودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 1577 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1600 نیوتن متر بوده که مشابه همین آمار و ارقام در بوگاتی شیرون سوپراسپرت و همچنین شیرون Centodieci نیز دیده شده بود؛ با این تفاوت که بولاید حدود 500 کیلوگرم از شیرون سبکتر است. نسبت وزن به اسب بخار بوگاتی بولاید 0.9 بوده که می تواند گردن شما را به هنگام شتابگیری به سادگی به پشت سری صندلی بچسباند!

بوگاتی بولاید و شیرون

بوگاتی اظهار کرده که سه سال برای طی کردن مراحل توسعه بولاید زمان لازم دارد و تحویل این ابرخودرو مسابقه ای به مشتریان تا پیش از سال 2024 صورت نخواهد گرفت. بوگاتی تنها 40 دستگاه از بولاید را تولید خواهد کرد و برای هر نسخه برچسب قیمت پایه 4.7 میلیون دلار را در نظر گرفته است. بوگاتی در ازای دریافت این مبلغ مجوز تردد رایگان در پیست، سیستم اطفا حریق و همچنین HANS یا به عبارتی تکیه گاه سر و گردن را نیز به مشتریان خود هدیه می دهد!

بوگاتی بولاید

سخن پایانی

قیمت درخواستی بوگاتی برای بولاید با توجه به اینکه مجوز تردد در شهر را ندارد، بسیار بالاست. ولی با این وجود این هیولا نصف Centodieci و یک سوم La voiture Noire قیمت دارد. البته این تنها ابرخودرو مسابقه ای گروه خودروسازی فولکس واگن نیست که در این سالها رونمایی شده، بلکه لامبورگینی اونتادور Essenza SCV12 نیز صرفا برای رقابت در پیست طراحی شده است.

منبع motor1
5 از 1 رای