اخبار خودرو جهان
بهینه و تند و تیز

بهترین خودروهای 4 سیلندر جهان در 2021  

دوشنبه - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 8 دقیقه
فورد موستانگ

امروزه اکثر خودروسازان و علاقمندان به جهان خودرو، همچنان هوادار پیشرانه‌های V8 و V12هستند؛ اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که موتورهای 4 سیلندر در حال فتح قله ‌های افتخار و محبوبیت پیشرانه‌های V8 و V12 بوده و خودروسازان به دلایل گوناگونی مانند کاهش میزان مصرف سوخت، به شکل فزاینده‌ ای از پیشرانه‌های 4 سیلندر بهره می‌برند.

به گزارش خودرونویس، علاوه بر این پیشرفت چشمگیر تکنولوژی ‌های ساخت خودرو همانند آنچه در خودروی شگفت ‌انگیز کونیگزگ گمرا (Koenigsegg Gemera) مشاهده می‌شود؛ به ما اثبات خواهد کرد که تعداد سیلندرها لزوما نشان دهنده عملکرد مطلوب یک خودرو نیست. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده ‌ای نزدیک پیشرانه ‌های 4 سیلندر حتی در میان تولیدکنندگان خودروهای اسپرت هم به جایگاهی مطلوب و محبوب برسند. در سال 2021 شاهد آغاز حرکت خودروسازان بزرگ به سمت 4 سیلندرها بوده و در ادامه بهترین خودروهای 4 سیلندر جهان در سال 2021 را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ب ام و 530i حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت

ب ام و 530i

ب ام و 530i یکی از نشانه ‌های تمایل برند تجاری ب ام و برای بالا بردن سطح عملکرد تمام تولیدات خود بوده و اثبات می‌کند که ب ام و تنها به خودروهای سطح بالای خود اهمیت نمی ‌دهد. این سدان متوسط به پیشرانه ‌ای 4 سیلندر و توربوشارژ با توان 248 اسب ‌بخار مجهز شده است. شاید برروی کاغذ به سختی بتوان با این خودرو کنار آمد؛ اما باید توجه داشت که این محصول به اندازه کافی قدرتمند بوده و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است. این خودرو در 5.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و اگر چه تعداد ضربات قلب شما را خیلی بالا نخواهد برد؛ اما راندن و فشاردادنِ پدال گاز آن برای برخی، یکی از سرگرمی‌ های جذاب و هیجان ‌انگیز در هنگام عبور از بزرگراه‌ ها خواهد بود.

 

فورد موستانگ اکوبوست حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت

فورد موستانگ

بی ‌شک فورد موستانگ یکی از محبوب ‌ترین خودروهای عضلانی جهان تاکنون بوده و حتی امروزه نیز مورد توجه بسیاری از علاقمندان به خودرو و اتومبیلرانی است. فورد با ارائه مدل 4 سیلندر و ارزان قیمت اکوبوست، توانست به شکل هوشمندانه ‌ای وسعت حضور موستانگ در بازار را افزایش داده و سهم بیشتری برای محصول محبوب خود فراهم کند. پیشرانه موستانگ اکوبوست به حد کافی قدرتمند بوده و شما به راحتی می‌توانید لذت سواری با یک خودروی کلاس پونی آمریکایی را تجربه کنید. موستانگ اکوبوست در 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و از اعتبار کافی برای بستن دهانِ رقبای اسپرت خود برخوردار است!

 

تویوتا سوپرا 2.0 –  حداکثر سرعت:  250 کیلومتر در ساعت(نسخهlimited)

تویوتا سوپرا

پس از عرضه اولیه سوپرا جدید در سال 2019، تویوتا عرضه آن را با فروش نسخه ‌ای ویژه و 6 سیلندر در سال 2020 ادامه داد و در عین حال نمونه 4 سیلندر آن را حفظ کرده و خودرویی اسپرت و کوچک را با پیشرانه‌ ای 2 لیتری و توان 255 اسب‌بخار به فروش رساند. پیشرانه مزبور به طور قابل توجهی نسبت به پیشرانه 382 اسب ‌بخاری و 6 سیلندر سوپرا ضعیف‌تر است؛ اما سوپرا 4 سیلندر حدود 90 کیلوگرم سبک ‌تر بوده و در 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. تویوتا همانند اکثر خودروسازان و سایر اتومبیل ‌های هم تراز، حداکثر سرعت سوپرا را در عدد 250 کیلومتر در ساعت محدود کرده است؛ اما ویدئوهای آنلاین علاقه‌مندان سوپرا نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند به سرعت 258 کیلومتر در ساعت هم برسد.

 

آئودی S3 حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت(نسخهlimited)

آئودی S3

آئودی S3 سدانی پنج نفره بوده و به دلیل برخورداری از فضای بار مناسب در صندوق عقب خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این خودرو برای ترددهای روزانه، رفتن به مدرسه و یا انجام خریدهای معمول از بازار مناسب بوده و راننده به آن کاملا مسلط خواهد بود. نشان S نمایانگر نوعی همپوشانی و تشابه استاندارد از لحاظ عملکرد فنی و… با کامپکت آئودی A3 است. در این خودرو از پیشرانه ‌ای 2 لیتری با توان 306 اسب‌بخار استفاده شده و تنها در 4.6 ثانیه آئودی S3 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می ‌رسد. همچنین آئودی S3 این توان را دارد که در آزمایش معروفِ یک چهارم مایل یا 400 متر، در 13.3 ثانیه به سرعتی بیشتر از 160 کیلومتر در ساعت برسد.

 

مرسدس AMG CLA45 حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت(نسخهlimited)

مرسدس AMG CLA45

موتور استفاده شده در AMG CLA45 یکی از قدرتمندترین پیشرانه‌ های 4 سیلندر موجود در بازار است. این موتور توربوشارژ 2 لیتری و 4 سیلندر خطی توان ایجاد 382 اسب‌ بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه را داشته و گشتاور آن در 3 هزار دور در دقیقه به 480 نیوتن متر می ‌رسد. انتقال قدرت در AMG CLA45 توسط جعبه دنده 8 سرعته دو کلاچه و حیرت انگیزی صورت می‌گیرد. این خودروی جمع و جور و بسیار سریع در 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می ‌رسد. همچنین AMG با در نظر گرفتن بسته ‌های سفارشی و افزایش پتانسیل ‌های محصول خود، قدرت و سرعت AMG CLA45 را افزایش داده و آن را قادر می ‌سازد که به راحتی سرعتی بیش از 250 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

 

سوبارو WRX STI حداکثر سرعت: 255 کیلومتر در ساعت

سوبارو WRX sti

سوبارو مدل WRX STI را با الهام از عملکرد چشمگیر اتومبیل ‌های رالی خود در مسابقات قهرمانی جهان ساخته است. هنگامی که بر پشت فرمان WRX STI قرار گرفته و پیشرانه مجهز به توربوشارژ آن را روشن می‌کنید؛ این خودرو فقط راه رسیدن به هدف را به شما نشان داده و 310 اسب‌ بخار قدرت را با گشتاور 393 نیوتن متر در اختیار شما قرار خواهد داد. این محصول به شکل استاندارد مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک بوده و یک گیربکس 6 سرعته به شما اجازه می‌دهد که رانندگی با یک اتومبیل مسابقه‌ای را تجربه کنید. پیشرانه و سیستم چهار چرخ متحرک این محصول به افزایش میزان کشش کمک کرده و WRX STI تنها در 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حتی حداکثر سرعت آن از مرز 257 کیلومتر در ساعت هم عبور خواهد کرد.

 

کیا استینگر حداکثر سرعت: 269 کیلومتر در ساعت

کیا استینگر

کیا مدل استینگر را برای اولین بار در سال 2018 معرفی کرد و آن را در برابر رقبای شناخته شده‌ای از برندهای تجاری آئودی و بی ام و قرار داد. این آغاز سفری آسان برای کیا نبود، اما کیا مصمم بود که استینگر را به موفقیت برساند. در سال 2021 سطح نخست استینگر به موتوری جدید و 4 سیلندر با 300 اسب‌بخار قدرت و 421 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این موتور بسیار قوی‌تر از پیشرانه قبلی استینگر با توان 255 اسب‌ بخار و گشتاور 352 نیوتن متر بوده و استینگر را قادر می‌سازد که رقبای دیگر خود را به چالش کشیده و به عنوان سدانی برتر در 5.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

 

فولکس واگن گلف R حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت

فولکس واگن گلف R

فولکس واگن با گلف R توانسته ترکیبی کاملاً مناسب را از عملکرد فنی و قدرت GTI به وجود آورده و آنها را به شکل فوق العاده‌ای در کنار یکدیگر قرار دهد. موتور این محصول با پیشرانه گلف GTI مشترک است؛ اما برخی از تغییرات هوشنمدانه باعث شده که توان خروجی آن به 315 اسب بخار برسد. این میزان حدود 27 اسب‌بخار بیشتر از نسل گذشته گلف R است. به این ترتیب گلف از نظر سرعت و عملکرد شبیه به یک موشک جاده‌ای شده و در 4.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. از آن گذشته می‌توان با انتخاب بسته پرفورمنس در هنگام سفارش گذاری گلف R در کمپانی فولکس واگن، به جای 250 کیلومتر در ساعت، به سرعت 270 کیلومتر در ساعت رسید!

 

هوندا سیویک تایپ R حداکثر سرعت: 271 کیلومتر در ساعت

هوندا سیویک تایپ R

این هاچبک ژاپنی شاید کوچک و کمی مضحک باشد؛ اما پیشرانه VTEC و 2 لیتری توربوشارژ آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیشرانه مزبور 306 اسب‌بخار قدرت داشته و توان خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. به این ترتیب نسخه تایپ R هوندا سیویک به راحتی با تعداد زیادی از محصولات چهار چرخ متحرک رقابت کرده و عملکرد عالی خود را به رُخ رقبا می‌کشد. متاسفانه دیفرانسیل جلو بودنِ این خودرو اجازه نمی‌دهد که در آزمایش صفر تا 100 به خوبی عمل کند و تایپ R شتابی کمتر از 5.5 ثانیه نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که شتاب آن با خودروهای برخوردار از موتورهای V6 و V8 برابر بوده و حداکثر سرعت آن به 271 کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته نسخه‌ای محدود و سریع از تایپ R عرضه شده که در 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز 290 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

 

پورشه 718 کیمن S حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت

پورشه 718 کیمن

این بچه پورشه رده پایین، خلاقیت‌ها و عملکرد بی‌نظیره خودروسازِ آلمانی پورشه را نشان می‌دهد.  پورشه در این محصول از پیشرانه 4 سیلندر، 2.5 لیتری تخت و مجهز به توربوشارژ با توان 350 اسب‌بخار و گشتاور 419 نیوتن متر استفاده کرده است. قدرت پیشرانه توسط جعبه دنده‌ 6 سرعته دستی مهار شده و این محصول می‌تواند با تمام قدرت و شبیه به یک اتومبیل اسپرت و قدرتمند در مدت زمان 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

 

 

 

 

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟