اخبار خودرو جهان
به مناسب کریسمس بر پایه فلایینگ اسپور توسعه یافت

بنتلی Reindeer Eight کالسکه ویژه بابانوئل

یکشنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بنتلی Reindeer 8 فلایینگ اسپور

بابانوئل سالخورده ظاهرا امسال مسئولیت دشواری را برای رسانده کادوی کریسمس تمام کودکان سراسر دنیا بر عهده دارد؛ ولی بنتلی قصد دارد تا اطمینان حاصل کند که بابانوئل امسال راحت تر و در آرامش بیشتری از هر سال دیگری مسئولیت خود را به پایان می رساند. از این رو این برند فوق لاکچری بریتانیایی به مناسبت فرارسیدن کریسمس و میلاد حضرت مسیح، یک نسخه ویژه از فلایینگ اسپور را به نام Reindeer Eight معرفی کرده است.

جزییات ظاهری بنتلی Reindeer Eight

به گزارش خودرونویس، بنتلی بابانوئل دارای بدنه ای به رنگ زرشکی بوده که این رنگ یکی از رنگ هایی است که بنتلی در سال 2021 قصد اضافه کردن آن را به پالت رنگ های خود داشت. در قسمت پایینی بدنه یک تم لوزی شکل در رنگ های خاکستری متنوعی را شاهد هستیم که ترکیب زیبایی با رنگ زرشکی بدنه پدید آورده است. برخی از قسمت های بدنه این بنتلی خاص مانند رکاب های جانبی، اسپویلر نصب شده در لبه صندوق و دیفیوزر عقب از جنس فیبر کربن هستند.

نمای جانبی بنتلی Reindeer 8 فلایینگ اسپور

در قسمت میانی کاپوت شاهد یک خط برجسته طلایی رنگ هستیم که در انتها به یک لوگوی ساخته شده با تکنولوژی پرینت سه بعدی ختم می شود. این لوگو برخلاف سایر بنتلی فلایینگ اسپورها که یک B با دو بال بود، در این خودرو تداعی کننده ظاهر گوزن های شمالی است؛ چراکه کودکان باور دارند بابانوئل با سورتمه ای که توسط گوزن های شمالی متعددی کشیده می شود هر ساله کریسمس کادوهایشان را به دست آنها می رساند.

لوگو گوزن شمالی بنتلی Reindeer 8 فلایینگ اسپور

بنتلی در ادمه اسپلیتری با تم طلایی رنگ مشابه لوگو و خط کشی روی کاپوت نیز در قسمت زیرین سپر جلوی این کالسکه لاکچری بابانوئل طراحی و نصب کرده است. در قسمت جانبی هم دریچه های هوایی طلایی رنگ روی گلگیر جلو طراحی شده اند. برجسته ترین المان در قسمت جانبی بنتلی Reindeer Eight، رینگ های بزرگ طلایی رنگ و همچنین تم گرافیکی طلایی رنگ ملایمی است که روی درهای عقب این خودرو اعمال شده است.

 

طراحی کابین

فضای داخلی این بنتلی فلایینگ اسپور خاص نیز با چرمی زرشکی رنگ مشابه رنگ بدنه تودوزی شده است. جهت رعایت ترکیب رنگ بیرونی، بنتلی دوختی طلایی رنگ برای تودوزی Reindeer Eight در نظر گرفته و نام بابانوئل را نیز روی صندلی راننده تودوزی کرده است. رودری ها و داشبورد دارای منبت کاری هایی به رنگ سفید هستند که تداعی کننده منظره هایی از قطب شمال و طبق باورها محل سکونت بابانوئل هستند. نکته جالب دیگر اینجاست که هنگامی که راننده کلید استارت پیشرانه را فشار می دهد، صدایی شبیه به صدای زنگوله های سورتمه بابانوئل به صدا در می آید.

کابین بنتلی Reindeer 8 فلایینگ اسپور

مشخصات فنی

بنتلی با توجه به باورهای قدیمی که سورتمه بابانوئل توسط هشت گوزن شمالی کشیده می شود، تصمیم گرفته که Reindeer 8 را به جای پیشرانه 12 سیلندر به پیشرانه ای هشت سیلندر مجهز کند. بدین ترتیب این نسخه ویژه کریسمس در واقع یک بنتلی فلایینگ اسپور هشت سیلندر با پیشرانه 4 لیتری دو توربوشارژ آئودی و استایلی بسیار خاص و جذاب است. این پیشرانه هشت سیلندر در بنتلی Reindeer 8 قادر به تولید بیشینه قدرت 542 اسب بخار و بیشینه گشتاور 770 نیوتن متر است.

به لطف این پیشرانه قدرتمند، بنتلی Reindeer 8 قادر است طی 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ همچنین بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 318 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. هرچند این نهایت سرعت برای یک سدان فوق لاکچری مانند بنتلی فلایینگ اسپور بسیار بالا به نظر می رسد، اما امیدواریم به قدری سریع باشد که بابانوئل تمامی کادوهای کودکان را به خود در زمان کریسمس به دستشان برساند!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟