به گزارش خودرونویس، تویوتا لندکروزر سری 70 در بازار جهانی در استایل های پیکاپ تک کابین و دو کابین، اسیووی پنج درب و دو درب آمبولانسی قابل سفارش است. این خودروساز ژاپنی طی 12 ماه آینده قصد دارد یک بروزرسانی سخت افزاری برای لندکروزر سری 70 اعمال کند. به گفته مجله استرالیایی موتورینگ به نقل از تویوتا، قرار است که لندکروزر سری 70 در ماه های پیش رو به سیستم های ایمنی ارتقا یافته مجهز شود و همچنین ظرفیت باربری آن نیز افزایش خواهد یافت.

تویوتا لندکروزر سری 70

تویوتا لندکروزر سری 70 طی این 37 سال حضور در بازارهای جهانی چندین بار بروزرسانی شده و جدیدترین ارتقا و جوان سازی هم مربوط به همین نسخه استرالیایی بوده که به یک نمایشگر لمسی 6.1 اینچی مالتی مدیا و دو پورت USB مجهز شده و دچار تغییراتی از این قبیل شده بود. در سال 2016 یک نسخه دیزلی پاک تری از تویوتا لندکروزر سری 70 روانه بازار شد تا با قوانین سختگیرانه آلایندگی مطابقت داشته باشد. همچنین برای این خودرو سیستم کنترل کشش، کیسه های ایمنی هوای پرده ای و وسایل الکترونیکی مختلفی برای راننده نصب شده بود.

نمای عقب تویوتا لندکروزر سری 70

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری 70

تویوتا لندکروزر سری 70 در استرالیا و بیشتر بازارهای جهانی با یک پیشرانه مطمئن و تست شده 4.5 لیتری توربودیزل هشت سیلندر عرضه می شود که قادر به تولید 202 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه دیزلی توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود. بعید به نظر می رسد که این بروزرسانی اعمال شده روی لندکروزر سری 70 برای سال 2022 ربطی به پیشرانه شش سیلندر توربودیزل نصب شده روی لندکروزر سری 300 داشته باشد. جهت یادآوری بیان می کنیم که این پیشرانه روی تویوتا لندکروزر 2022 قادر به تولید 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است.

پیشرانه تویوتا لندکروزر سری 70

لندکروزر سری 70 در بازار خاورمیانه هم طرفداران زیادی دارد؛ منطقه ای که هنوز FJ کروزر تاریخ مصرف گذشته در حال عرضه است. به نظر می رسد که لندکروزر سری 70 برای چند سالی به حیات خود در این منطقه هم ادامه دهد و از این رو تویوتا در حال سرمایه گذاری برای بروزرسانی این خودرو است. تویوتا از سال 2013 معرفی یک جانشین مستقیم برای سری 70 را در دستور کار خود قرار داد؛ ولی ظاهرا اولویت با ادامه حیات سری 70 بوده است. دقیقا همانگونه که تویوتا لندکروزر سری 40 هم از سال 1960 تا 2001 در بازارهای مختلف جهانی حضور داشت.

کابین تویوتا لندکروزر سری 70

در این لحظه به طور دقیق مشخص نیست که تویوتا لندکروزر سری 70 بروزرسانی شده چه زمانی عرضه می شود، ولی تویوتا اظهار کرد:

به عنوان بخشی از تعهد خود جهت بهبود مستمر محصولات، برنامه هایی برای بروزرسانی مشخصات لندکروزر سری 70 داریم که جزییات آن به زودی منتشر می شود.

منبع motor1
5 از 2 رای