اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه LS3 و گیربکس جنرال موتورز!

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ62 به سبک رستوماد

یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تویوتا لندکروزر 1988 بازسازی TLC

اگر دنبال یک تویوتا لندکروزر کلاسیک با ویژگی های مدرن هستید، این پروژه توسعه یافته توسط شرکت TLC اتومتیو بهترین گزینه برای شماست. سبک اجرایی این کمپانی مشابه شرکت Icon 4×4 بوده تا به بازسازی های رستوماد شهرت دارد؛ با این تفاوت که شرکت TLC اتومتیو تمام تمرکز خود را روی بازسازی و احیای تویوتا لندکروزرها آن هم به سبک رستوماد گذاشته است. البته لازم است بدانید که اقدامات صورت گرفته روی این خودرو اصلا ارزان نیستند و این تویوتا لندکروزر FJ62 مدل 1988 بازسازی شده به سبک رستوماد قیمتی معادل 175 هزار دلار یا به عبارتی دو برابر گرانتر از مدل 2022 دارد!

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر FJ62 رستوماد TLC

به گزارش خودرونویس، در قدم اول این شرکت به سراغ بازسازی فریم و شاسی تویوتا لندکروزر FJ62 رفته و TLC موفق شده که ساختار آن را نسبت به مدل فابریک و پایه هم بهبود ببخشد. به جای نصب پیشرانه شش سیلندر خطی، حال یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر LS3 از جنرال موتورز روی این تویوتا لندکروزر نصب شده؛ یعنی حتی طرفداران خودروهای ژاپنی هم باور دارند که پیشرانه های خودروهای آمریکایی چیز دیگریست!

پیشرانه تویوتا لندکروزر 1988 بازسازی TLC

این پیشرانه LS3 جنرال موتورز قادر به تولید 430 اسب بخار قدرت 576 نیوتن متر گشتاور بوده که تا حدودی نسبت به لندکروزر سری 300 مدل 2022 هم قدرتمندتر است. نیروی تولیدی این پیشرانه حجیم هم توسط یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک با کد 4L65E که باز هم از جنرال موتورز تامین شده به چرخها منتقل می شود.

نمای عقب تویوتا لندکروزر 1988 بازسازی TLC

جهت مقایسه بیان می کنیم که تویوتا لندکروزر FJ62 مدل 1988 به صورت استاندارد از یک پیشرانه شش سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم 4 لیتر بهره می برد که قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت است. این پیشرانه آمریکایی نصب شده روی این لندکروزر چیزی در حدود 2.7 برابر قدرتمندتر از پیشرانه استاندارد 33 سال پیش این خودروست.

تویوتا لندکروزر 1988 بازسازی TLC

برای این تویوتا لندکروزر سیستم تعلیقی از کمپانی Old Man Emu نصب شده که به گفته TLC این قطعات سبب شده اند سواری تویوتا لندکروزر FJ62 رستوماد تا حد زیادی راحت تر و نرم تر از مدل اولیه باشد. همچنین این خودرو به تایرهای BF گودریچ مناسب همه سطوح KO2 با ابعاد 3 اینچ مجهز شده که چسبندگی بسیار خوبی برای عبور از مسیرهای بیراهه دارند. همچنین به جای ترمزهای کاسه ای، حال ترمزهای دیسکی قدرتمندتری در اکسل جلو و عقب نصب شده اند.

کابین تویوتا لندکروزر 1988 بازسازی TLC

درحالی که چهره این خودرو مشابه با مدل استاندارد(البته به جز چرخها) به نظر می رسد، درون کابین بروزرسانی های زیادی اعمال شده است. تودوزی چرمی جدیدی برای صندلی ها و رودری ها اجرا شده است. صندلی های این تویوتا لندکروزر 1988 بازسازی شده دارای سیستم گرمکن هستند و کلیدهای جدیدی برای تنظیم سیستم تهویه برای این خودرو طراحی شده است. همچنین روی داشبورد بروزرسانی شده این خودرو شاهد نصب نمایشگر سیستم مالتی مدیا با رهیاب هستیم.

 

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟