اخبار خودرو ایران
بزرگترین قطعه ساز صنعت خودرو کشور

بازدید از خط تولید و مرکز تحقیقات کروز

یکشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه

روز گذشته پس از بازدید از نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو کروز، فرصتی پیش آمد تا از مرکز تحقیقات و خط تولید و بخش تولید قطعات برق و الکترونیکی کروز هم بازدیدی داشته باشیم.

به گزارش خودرونویس، نکته ای که توجه ما را در همان ابتدای بازدید به خود جلب کرد، نظم حاکم بر تمامی بخش ها بود که قطعا فضایی آرامتر را برای کارگران رقم زده و موجب بالا رفتن راندمان کار می شود. در ابتدا از بخش تزریق و تولید قطعات پلاستیکی کروز بازدید کردیم که در این قسمت مواد اولیه تولید پلاستیک از تامین کنندگان مختلفی خریداری می شود.

 

در ادامه بازدید به مرکز تحقیق و نوآوری کروز رسیدیم که فضایی بسیار آرام و ساکت برای تمرکز هرچه بهتر کارمندان فراهم شده بود. همچنین در این قسمت با الگوبرداری از شرکت های بزرگ دنیا قسمتی برای استراحت، خوابیدن و صحبت کردن پرسنل مرکز تحقیقات هم فراهم شده بود.

در ادامه بازدید هم به مرکز تولید قطعات برق و الکترونیکی کروز رفتیم که بزرگترین مرکز تولید قطعات برق و الکترونیک در کشور و شاید در منطقه باشد. مرکز تولید برق و الکترونیک کروز در حال حاضر دارای هشت خط تولید بوده که قابلیت ققطعه گذاری 6 میلیون قطعه در شبانه روز را داشته که دو خط دیگر در مرحله نصب بوده که تا بهمن ماه آماده خواهد شد. با اضافه شدن دو خط دیگر به این هشت خط SMT کروز قابلیت قطعه گذاری مرکز تولید قطعات و بردهای الکترونیکی کروز طی یک شبانه روز به 7.5 تا 8 میلیون قطعه گگذاری را دارد.

بازدید از خط تولید کروز

این خطوط قابلیت تولید انواع قطعات الکترونیکی لازم برای تولید یک خودرو از جمله جزیی ترین قطعات شامل حتی یک کلید تا پرترافیک ترین قطعات مانند نمایشگرهای پشت فرمان، ECU یا کامپیوتر خودرو وو ایربگ ماشین را دارند. خروجی این هشت خط تولید وارد بخش سوپرمارکت کروز شده که در آن تمامی اقلام الکترونیکی لازم برای تولید یک خودرو وجود دارد.

بازدید از خط تولید کروز

کروز یک نقشه کیفی هم برای خود تعریف کرده بود که FPY که فرآیندهایی که محصول تولید می شود را بررسی می کند. روزهایی که سبز بوده یعنی کروز محصولی با کیفیت تولید کرده و روزهایی هم که زرد بوده مشکل تولید در خود کروز شناسایی شده و روزهایی هم که قرمز بوده مشکل تولید توسط مشتری شناسایی شده و کروز ملزم به ارائه فیدبک به مشتری و پیدا کردن دلیل ایراد در تولید است.

بازدید از خط تولید کروز

کروز هم اکنون قادر به تولید روزانه 2500 تا 2700 دستگاه یونیت کنترلی ایربگ انواع خودروهای داخلی در همین قسمت بوده و قصد دارد که ظرفیت تولید یونیت ایربگ را به 3300 تا 3500 عدد در طی یک روز افزایش دهد. نکته جالب در مرکز تولید قطعات برق و الکترونیکی کروز استفاده از پرسنل خانم برای تولید و تکنسین های آقا بود که این مهم موجب اشتغالزایی پایدار برای بانوان در محیطی آرام شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟