طراحی ظاهری اینفینیتی QX55

به گزارش خودرونویس، طراحان اینفینیتی QX55 اظهار کرده که آرک خط سقف این کراس اوور زیبا چیزی مشابه با اینفینیتی FX مدل 2003 طراحی شده است. خطوط منحنی گون نقش بسیار مهمی را در شکل گیری استایل QX55 ایفا کرده اند که از جمله آنها می توان به دو خط منحنی شکل برآمده در دو گوشه کاپوت و همچنین قسمت هاچبک مانند انتهایی خودرو اشاره کرد. در پروفیل جلو این خودرو هم مانند بیشتر خودروهای مدرن امروزی یک جلوپنجره بزرگ طراحی شده که دیزاین سه بعدی مش بندی آن به جذابیت چهره QX55 افزوده است.

نمای جلو اینفینیتی QX55 2022

پیمان کارپر مدیرعامل ایرانی اینفینیتی اظهار کرد:

ما تقریبا 20 سال پیش با طراحی FX این زبان طراحی را معرفی کردیم و حال معرفی اینفینیتی QX55 جدید ما را به روح واقعی برند اینفینیتی باز می گرداند و ما را به سمت جلو سوق می دهد.

مشتریان قادر هستند هشت رنگ مختلف برای بدنه QX55 انتخاب کنند. دو انتخاب استاندارد شامل داینامیک Sunstone قرمز و خاکستری Slate است. همچنین در ادامه شش رنگ سفید Majestic، پلاتینیوم لیکویید، گرافیتی Shadow، مشکی مینرال، مشکی Obsidian و آبی هرموسا نیز برای بدنه این خودرو قابل سفارش است.

 

مشخصات فنی اینفینیتی QX55

اینفینیتی QX55 به صورت استاندارد به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با بوست متغیر مجهز شده که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ این کراس اوور کوپه استایل منتقل می شود. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 268 اسب بخار و بیشینه گشتاور 380 نیوتن متر است. در شرایط رانندگی عادی، 100 درصد نیروی تولیدی پیشرانه به چرخ های جلو منتقل می شود؛ ولی زمانی که سطح جاده لغزنده شود، امکان انتقال تا 50 درصد نیروی پیشرانه به چرخ ها عقب هم وجود دارد.

پیشرانه اینفینیتی QX55 2022

طراحی کابین

درون کابین اینفینیتی QX55 دو نمایشگر دیجیتالی لمسی در میان داشبورد دیده می شود. نمایشگر هشت اینچی بالایی برای کنترل سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی این خودرو طراحی شده است؛ یک نمایشگر هفت اینچی نیز در زیر آن برای کنترل سایر قابلیت های خودرو طراحی شده است. نمایشگر سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی این خودرو از درگاه بدون سیم اپل کار پلی پشتیبانی می کند، ولی برای استفاده از درگاه اندروید اتو همچنان مانند بسیاری از خودروها نیاز به اتصال کابل است. همچنین سه پورت USB تایپ A و یک پورت USB تایپ C برای شارژ وسایل الکترونیکی درون کابین این خودرو لحاظ شده است.

کابین اینفینیتی QX55 2022

راحتی سرنشینان عقب به لطف امکان حرکت طولی صندلی نیمکلت شکل اینفینیتی QX55 تا 15 سانتی متر تضمین شده است. در حالی که این صندلی در جلوترین حالت ممکن قرار داشته باشد، 762 لیتر فضای بار در پشت صندلی ها در اختیار سرنشینان قرار دارد.

صندلی عقب اینفینیتی QX55 2022

اینفینیتی قصد دارد که QX55 را در سه نسخه Luxe، Essential و Sensory به بازار عرضه کند. تمامی این مدل ها به صورت استاندارد دارای تجهیزاتی از قبیل چراغ های LED، درب برقی فضای بار، سانروف دودی الکترونیکی و صندلی های جلوی گرمکن دار هستند. نسخه Sensory دارای سیستم صوتی قدرتمند Bose با 16 بلندگو، هدآپ دیسپلی، تریم چوبی داخل کابین و تودوزی چرمی با تم دو رنگ قرمز موناکو و گرافیتی دارد.

منبع motor1
5 از 2 رای