به گزارش خودرونویس، البته مدرن شدن و تجهیز شاسی ‌بلندهای جدید به نوآوری ‌های خلاقانه را باید یکی از ویژگی‌های محصولات مزبور نسبت به نمونه ‌های کلاسیک دانست و به هیچ عنوان نمی ‌توان تجهیز محصولات مدرنِ امروزی به فناوری‌های جدیدِ ایمنی و سیستم‌های کمک راننده فعال را نادیده گرفت. در واقع امکانات و نوآوری‌های ایمنی و استفاده از سیستم‌های کمک راننده اکنون به یکی از الزاماتِ ساخت خودرو در جهان تبدیل شده و بزرگان صنعت خودروسازی بر سر استفاده و به کارگیری از جدیدترین نوآوری‌های حوزه‌های یادشده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و این یعنی شاسی‌بلندهای امروزی نسبت به گذشته بسیار ایمن‌تر هستند. البته رقابت میان خودروسازان موجب شده که برخی از شاسی بلندهای پیشتاز نسبت به سایر هم رده‌های خود از نظر ایمنی جایگاه بهتری به دست آورند و این موضوع در سال 2021 کاملاً مشهود است. لذا در ادامه 10 شاسی‌بلند ایمن جهان در سال 2021 را به شما معرفی خواهیم کرد. خودروهای لیست ما پیروزِ رقابتی نفس‌گیر و هیجان انگیز در میان خودروسازان بزرگ جهان برای عرضه ایمن‌ترین شاسی‌بلند جهان هستند.

 

تویوتا راوفور هیبریدی

تویوتا راو4 هیبرید

تویوتا راوفور قطعاً یکی از مهم ترین شاسی‌بلندهای جهان است. بخشی از توفیق راوفور در بازار جهانی و تبدیل آن به یکی از مهم‌ترین شاسی‌بلندهای جهان، به دلیل پیروزی این خودرو در تست‌های گوناگون و قرارگیری دائمی آن در میان قابل اطمینان‌ترین شاسی‌بلندهای کوچک در بازار است. اکنون و در سال 2021، راوفور بهتر و ایمن‌تر از همیشه حاضر شده و نسبت به نمونه‌های پیشین خود، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. نسخه‌های هیبریدی کراس‌اوور کامپکت تویوتا، دارای پیشرفته‌ترین امکانات ایمنی کمپانی تویوتا و سیستم کمک راننده فعال بوده و امنیت سرنشینان آن تضمین شده است. راوفور هیبریدی 2021 در دست‌های NHTSA و IIHS امتیاز عالی را به دست آورده است.

 

آئودی Q3

آئودی q3

کسانی که به دنبال خرید یک شاسی‌بلند از خودروسازی معتبر هستند؛ حتماً مدل 2021 آئودی Q3 را در نظر داشته باشند. این خودرو در تمام تست‌های تصادف به نمره‌ای عالی رسیده و یکی از بهترین شاسی‌بلندهای جمع و جور جهان نسبت به ارزش پولِ پرداختی شما است. همه مدل‌های 2021 آئودی Q3 دارای امکانات پیشرفته ایمنی، مانند هشدار برخورد با روبرو و ترمزهای اضطراری خودکار هستند. علاوه بر این Q3 به سیستم هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه و کنترل فعالِ خط حرکتی مجهز شده است. بدون شک Q3 یکی از ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای پرچم دار بوده و در کمال تعجب برای خرید نسخه پایه آن فقط باید 35 هزار دلار هزینه کرد که این رقم واقعاً مقرون به صرفه است.

 

مزدا CX-30

مزدا cx-30

مدل 2021 مزدا CX-30 پیشرانه‌ای قدرتمند داشته و از شاسی مستحکمی برخوردار است. کدام راننده در جهان موارد مزبور را نمی‌خواهد؟ مزدا همیشه مقداری از روحِ فلسفی « Jinba Ittai» یا «اسب و سوارکار» را به وسایل نقلیه خود الحاق کرده و به این ترتیب رانندگی با آنها را بسیار جذاب و سرگرم کننده می‌کند. مدل 2021 مزدا CX-30 هم از قاعده مزبور مستثنی نبوده و خودروی یادشده طراحی ایده‌آل، چشم‌نواز، شیک و جذابی نسبت به سایر هم رده‌های خود دارد. خودرو CX-30 دارای ویژگی‌های ایمنی مختلف و استانداردی بوده و علاوه بر موارد مزبور برخی از گزینه‌های ایمنی مرتبط به CX-30 اختیاری است و خریداران می‌توانند جهت ارتقاء خودرو و بهبود تجربه رانندگی با CX-30 آنها را سفارش دهند. پیشرانه و سیستم تمام چرخ محرک، خودرو CX-30 را بسیار کاربردی کرده و ایمنی آن را در فصل زمستان و مناطق سرد سیر را افزایش داده است. مزدا CX-30 خودرویی نسبتاً مقرون به صرفه در بازار جهانی بوده و می‌توان آن را به عنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی در نظرگرفت.

 

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

هیوندای مدل 2021 سانتافه را یک بروزرسانی جدید می‌داند؛ اما از نظر ما بحث کاملاً جدی بوده و این شاسی‌بلند زیبا بسیار متفاوت‌تر از نسل پیشین خود ظاهر شده است. در قسمت بیرونی و به لطف طراحی مجدد جلو پنجره، می‌توانیم تفاوت میان نسخه قدیمی و جدید هیوندای سانتافه یا نمونه‌های 2020 و 2021 را به خوبی مشاهده کنیم. در کابین نسخه 2021 نیز از امکانات فوق‌العاده و تریمی کاملاً جدید و متمایز نسبت به نسخه 2020 استفاده شده است. این خودرو از سیستم Smart Sense هیوندای پشتیبانی کرده و مجموعه‌ای از امکانات ایمنی و استاندارد کمکی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. بنابراین سانتافه 2021 امنیت بیشتری نسبت به گذشته دارد. سیستم یادشده شامل فناوری پیشگیری از برخورد با جلو، جلوگیری از برخورد عقبِ خودرو با اجسام، عابرین و خودروها، نمایش نقاط کور و جلوگیری از برخورد با موانع موجود در نقاط مزبور، نگهدارنده خط حرکتی و… می‌شود.

 

آکورا RDX

آکورا rdx

نسخه 2021 آکورا RDX یکی از قابل پیش‌ بینی‌ترین خودروهای موجود و مورد انتظار در میان شاسی‌بلندهای جدید است. آکورا RDX خودرویی بزرگ بوده و قیمت زیادی دارد. این خودرو دارای هندلینگی چابک، کابینی بسیار راحت و چندین آپشن استاندارد و مفید است. از نظر ایمنی مدل 2021 آکورا RDX در تست NHTSA پنج ستاره طلائی دریافت کرده است. این محصول به شکل استاندارد به دوربین دید عقب و کروز کنترل تطبیقی مجهز بوده و امکاناتی مانند سیستم نظارت بر نقاط کور و هشدار عبور وسایل نقلیه از عقب را باید سفارش داد.

 

ب ام و X5

ب ام و x5

حتی کسانی که علاقه چندانی به دنبال کردن اخبار و حوادثِ پیرامون صنعت خودروسازی جهان ندارند؛ بخوبی می‌توانند مشخصات یک شاسی ‌بلند لوکس و سایز متوسط را بازگو کنند. از نظر این افراد در بهترین حالت ممکن، شاسی‌بلند مزبور باید بدون دردسر بوده و کابینی لوکس با ترکیبی از فناوری مدرن داشته و به این ترتیب تجربه لذت بخشی از رانندگی در جاده را به ارمغان آورد. این تعریف تقریباً به مدل 2021 ب ‌ام ‌و X5  نزدیک است. ب ‌ام ‌و مدل X5 را در نسخه‌های گوناگون عرضه کرده و 3 پیشرانه را برای شاسی‌بلند خود در نظر گرفته که از آن جمله باید به نسخه V8 با قدرتی فراوان و مجهز به توئین توربو و نمونه پلاگین هیبریدی ب ‌ام ‌و X5 اشاره کرد. در مورد ایمنی X5 باید گفت که کمپانی ب ‌ام ‌و خیال شما را راحت کرده و این محصول بالاترین امتیاز IIHS یعنی «the Top Safety Pick+» را به خود اختصاص داده و موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از NHTSA شده است.

 

سوبارو اسنت

سوبارو اسنت

مدل 2021 سوبارو اسنت بزرگترین محصول کمپانی سوبارو است. البته در ایالات‌متحده آمریکا شاسی‌بلندهایی بزرگتر از سوبارو اسنت نیز وجود دارد. اسنت شاسی‌بلندی جذاب و چهار چرخ محرک بوده و برای رانندگان و خانواده‌ها خودروی بسیار مناسبی است. اسنت یکی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه خانوادگی جهان بوده و دارای پنج ستاره ایمنی از NHTSA و رتبه برتر ایمنی از IIHS است. اسنت دارای ویژگی‌های ایمنی جالبی مانند سیستم هشدار برخورد با جلو و ترمز اضطراری خودکار است.

 

هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید

مدل 2021 هیوندای پالیسید دارای پلتفرم مشترکی با خودروی کیا تلوراید است؛ اما هیوندای از سبکی منحصر به فرد در پالیسید استفاده کرده و شاسی‌بلندی فوق‌العاده را خلق کرده است. پالیسید در نسخه‌های گوناگون و با پیشرانه‌های متفاوتی عرضه شده و کابینی راحت برای رانندگی در جاده را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. این محصول بسیار مجلل بوده و در نسخه‌های گران قیمت آن ایمنی، راحتی و ظرافتی بالا و مشابه با خودروهای جنسیس را به نمایش می‌گذارد. حتی نسخه‌های ارزان قیمت پالیسید نیز دارای ایمنی و امکانات سرگرم کننده زیادی بوده و بسیار قابل اطمینان هستند.

 

کیا تلوراید

کیا تلوراید

کیا تلوراید ظاهری گران قیمت دارد. این کراس‌اوور بزرگ و سه ردیفه برای جابجایی یک خانواده بزرگ در سراسر شهر و یا هر جای دیگری کاملاً مناسب است. پلتفرم تلوراید با هیوندای پالیسید مشترک است؛ اما کیا کاملاً هوشمندانه عمل کرده و تجربه رانندگی مجلل و طیف وسیعی از ویژگی‌های استانداردِ ایمنی را در تلوراید گنجانده است. تلوراید به سیستم هشدار برخورد با جلو، ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، نگهدارنده خودرو در خط حرکتی و… مجهز شده است.

 

ولوو XC40

ولوو xc40

قیمت نسخه پایه مدل 2021 ولوو XC40 حدود 34695 دلار بوده و شما با این مبلغ می‌‎توانید یک شاسی‌بلند بزرگ را با ظاهری جوان پسند و ویژگی‌هایی متمایز خریداری کنید. ولوو برای XC40 دو پیشرانه چهار سیلندر توربو در نظر گرفته است. پیشرانه نخست از نوع T4 بوده و 184 اسب‌بخار قدرت را به محور جلو انتقال می‌دهد. پیشرانه دوم از نوع T5 بوده و 248 اسب‌بخار قدرت را به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند. فضای کابین این محصول کاملاً هوشندانه طراحی شده و در جای جای XC40 می‌توان فضاهای ذخیره سازی و امکانات سرگرم کننده را مشاهد کرد. ولوو مجموعه‌ای از فناوری‌های کمک راننده را که شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار و… می‌شود؛ برای ایمنی سرنشینان XC40 مورد استفاده قرار داده است.

4.2 از 5 رای