به گزارش خودرونویس، استایل ظاهری اوپل آسترا اسپرت تورر دقیقا همانی بوده که انتظارش را داشتیم و نمی توان از آن انتقاد زیادی کرد. سقف بلند و کشیده آسترا اسپرت تورر از مدل هاچبک به ارث رسیده، با این تفاوت که اورهنگ عقب در این مدل به منظور افزایش حجم قسمت بار بیشتر شده است. اوپل اظهار کرده که آسترا استیشن در حالتی که همه صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند، 608 لیتر فضای بار دارد و اگر صندلی های ردیف دوم را بخوابانید، حجم فضای بار این خودرو به 1634 لیتر افزایش می یابد. از آنجایی که پژو 308 SW با آسترا استیشن پلتفرم و ساختار یکسانی دارد، همین اعداد فضای بار را در همزاد فرانسوی آسترا نیز مشاهده می کنید.

نمای عقب اوپل آسترا اسپرت تورر استیشن 2022

البته نسخه پلاگین هیبریدی به دلیل جانمایی باتری ها و ادوات پیشرانه الکتریکی مقداری از فضای کابین خود را از دست داده و حجم بار این خودرو به 548 لیتر در حالت معمولی و 1574 لیتر در حالتی که صندلی ها را بخوابانید کاهش یافته است. حتی نسخه پایه آسترا اسپرت تورر نیز قابلیت خواباندن صندلی های ردیف دوم به صورت 40/20/40 را دارد تا بتوان فضای بیشتری را در دسترس داشته باشید.

فضای بار اوپل آسترا اسپرت تورر استیشن 2022

باز کردن درب فضای بار اوپل آسترا استیشن به لطف بهره بردن از سنسور پا بسیار ساده بوده و با حرکت دادن پا در زیر سپر، این درب به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. این خودروی استیشن جدید دارای کاور قابل برداشتن محفظه بار بوده تا وسایلی که در این قسمت قرار می دهید از بیرون خودرو قابل مشاهده نباشند و همگی در زیر این کاور پنهان هستند.

جدا از اینکه اوپل آسترا اسپرت تورر فضای بار بیشتری نسبت به آسترا هاچبک پنج درب دارد، باقی موارد کاملا بین این دو خودرو مشابه است. از چراغ های LED ماتریکس گرفته تا هد آپ دیسپلی و نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان و درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو، همه اینها در نسخه هاچبک و استیشن اوپل آسترا مشترک هستند.

اوپل آسترا اسپرت تورر استیشن 2022

مشخصات فنی اوپل آسترا اسپرت تورر 2022

همانطور که پیش بینی می شد، پیشرانه های نصب شده میان آسترا هاچبک و استیشن هم مشترک است. نسخه پایه یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ دارد که قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در نسخه های بالاتر توان تولید این پیشرانه به 130 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 230 نیوتن متر هم می رسد. البته یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربودیزل نیز برای آسترا قابل سفارش بوده که 130 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

کابین اوپل آسترا اسپرت تورر استیشن 2022

البته می توانید آسترا را با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی هم سفارش دهید که از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته 180 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. البته یک نسخه قدرتمندتر از همین سیستم هیبریدی با 225 اسب بخار قدرت ترکیبی نیز در دست توسعه است. آسترا استیشن به صورت استاندارد به یک جعبه دنده شش سرعته دستی مجهز شده؛ اما نسخه های قدرتمندتر از جمله همین مدل پلاگین هیبریدی از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره گرفته اند.

 

منبع Motor1
5 از 3 رای