به گزارش خودرونویس، قرار است که تنها 99 دستگاه از ابرخودروی الکترون Quasar تولید شود و تحویل آن به مشتری پس از معرفی نسخه تولیدی در سال 2023 صورت خواهد گرفت. پیش از اینکه Quasar به واقعیت تبدیل شود، الکترون خبر اضافه شدن یک ابرخودروی دیگر را به خط تولیدی که هنوز افتتاح نشده داده است. این محصول ابرخودروی الکتریکی Truva بوده که برادر ضعیف تر Quasar محسوب می شود؛ ولی با این حال روی کاغذ آمار و ارقام بسیار جالبی را از خود ارائه می دهد.

نمای عقب الکترون Truva

مشخصات فنی الکترون Truva

ابرخودروی Truva همانند برادر قدرتمندتر خود یعنی Quasar دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است؛ ولی به جای اینکه مانند Quasar از چهار موتور الکتریکی بهره بگیرد، به سه موتور الکتریکی مجهز شده که دو تا روی اکسل عقب و یکی روی اکسل عقب نصب شده است. کمپانی الکترون تخمین شده که بیشینه توان تولیدی سه موتور الکتریکی نصب شده برای Truva چیزی در حدود 1400 اسب بخار است که فاصله زیادی به Quasar دارد؛ ولی نسبت به الکترون وان که سال پیش معرفی شده بود قدرتمندتر است.

نمای جانبی الکترون Truva

الکترون اظهار کرده که ابرخودروی الکتریکی Truva روی یک شاسی نوآورانه سبک و مقاوم کامپوزیتی توسعه یافته است. همچنین برای دمپینگ این خودرو سیستم تعلیق پوشراد در نظر گرفته شده است. برای تامین انرژی موتورهای الکتریکی این خودرو نیز یک پک باتری 100 کیلووات ساعتی نصب شده است.

مهمترین دلیل الکترون برای معرفی ابرخودروی Truva به عنوان یک پله پایینتر از Quasar، بحث قیمتی بوده است. الکترون اظهار کرده که Truva قیمت پایه ای معادل 710 هزار دلار دارد. البته ممکن است این اعداد و ارقام تا عرضه این ابرخودروی الکتریکی در سال 2023 تغییراتی داشته باشد. الکترون قصد دارد که Truva را شش ماه پس از عرضه Quasar در سال 2023 راهی بازار کند.

الکترون Truva

سخن پایانی

در صورتی که این دو ابرخودرو از رندر به واقعیت تبدیل شوند، الکترون تصمیم دارد که نسخه کانورتیبل Truva را نیز پس از مدل کوپه تولید کند. با توجه به مشخصات و استایل ظاهری این دو ابرخودرو، به نظر شما در سال 2023 الکترون می تواند مدل تولیدی این دو ابرخودرو را معرفی کند و آنها را به بازار عرضه کند؟

منبع motor1
5 از 2 رای