به گزارش خودرونویس،محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: اگر تولید قطعات صنعت خودروسازی در کشور به ۹۰ درصد برسد دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند صنعت خودروسازی ایران را تحریم یا تهدید به نابودی کند.

وی اضافه کرد: صنعت خودروسازی ایران نخستین صنعتی بود که در زمان اوباما و ترامپ تحریم شد، چون به اهمیت صنعت خودروسازی به خوبی واقف بودند و آمریکایی‌ها به دنبال نابودی صنعت خودرو در کشور بودند.

نجفی منش ضمن اشاره به اینکه تخریب و خود تحقیری صنعت کشور راه به جایی نمی‌برد، گفت: صنعت خودروسازی ایران ایراداتی دارد، اما نباید اجازه داد صنعتگران داخلی سرکوب شوند.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به اهمیت بالای صنعت خودرو در کشور بسترهای لازم برای افزایش ظرفیت صنایع خودروسازی و جذب فناوری‌های بالا مدنظر قرار گیرد تا ضمن ارائه محصولات جدید بتوان خودروهای باکیفیت و ایمنی بالا تولید و روانه بازار کرد.

نجفی منش در ادامه با بیان اینکه یک خودرو افزون بر ۹ هزار قطعه تشکیل شده است، گفت: به طور کلی در ساخت یک خودرو بیش از ۶۰ نوع فناوری به کار می‌رود.

وی افزود: طبق آمار وزارت صمت، هزار و ۵۰۰ قطعه ساز در کشور وجود دارد که قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی و بازار لوازم یدکی خودرو در داخل را تأمین می‌کنند.

نجفی منش ادامه داد: صنعت قطعه‌سازی از جمله صنایعی است که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه صنعتی کشور ایفا کند و از سوی دیگر توانایی بسیار زیادی در جذب سرمایه‌گذاری چه داخلی و چه خارجی دارد ضمن اینکه بسیار اشتغالزاست.

وی گفت: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در ادامه با بیان اینکه تعمیرگاه‌ها در کشور اغلب تعویض کار هستند، یادآور شد: متأسفانه تعویض کاران جایگزین تعمیرکاران خودرو شده اند که این موضوع هزینه زیادی را روی دست مردم می‌گذارد.

5 از 1 رای