به گزارش خودرونویس، داود جهاندیده مدیرعامل شرکت ایتراک در این‌باره گفت: گزارش‌های مالی نشان می‌دهد که با افزایش ۷۹ درصدی در شش ماهه اول سال، بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان درآمد حاصل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که سهام‌دار عمده شرکت ایتراک، گروه صنعتی ایران خودرو شامل شرکت مادر، ساپکو، ایساکو و ایران خودرو دیزل است، سهم عمده فروش و خدمات‌رسانی به این شرکت‌ها انجام می‌گیرد و سهم فروش ایتراک به سایر مشتریان خارج از گروه صنعتی ایران خودرو ۲۳ درصد است.

جهاندیده با بیان این که میزان درآمد سرانه ایتراک در شش ماهه اول امسال، ۸۴ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بود و از ۲.۴ میلیارد تومان به ۴.۴ میلیارد تومان رسیده است، گفت: افزایش سود کسب شده از دیگر اقدامات مثبت ایتراک در سال جاری بوده که با اقدامات صورت گرفته مجموع درآمد عملیاتی تا پایان شهریور ماه به میزان درآمد کل سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: شاهد افزایش بیش از ۳۵۰ درصدی سود ایتراک در شش ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

جهاندیده در خصوص اقدامات توسعه ای شرکت ایتراک گفت: بر اساس نیازسنجی و اهداف کلان تعیین شده از سوی گروه صنعتی ایران خودرو، طرح‌های جامع تحول مرکز مستقل آزمایشگاه، آزمون‌های خودرویی، طراحی ساختمان و خرید تجهیزات هشت پروژه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری و سال آینده اجرا خواهد شد.

وی به مشارکت ایتراک در تفاهم نامه مشترک ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: با توجه به عقد تفاهم‌نامه مشترک دو خودروساز بزرگ کشور در جریان رویداد فناورانه خودروهای آینده، ایتراک در کنار ستاد حمل و نقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این پروژه بزرگ مشارکت دارد.

وی در پایان گفت: در راستای تعامل بهتر و ارایه خدمات به صنعت خودروسازی کشور بازدید مدیران شرکت‌های گروه صنعتی ایران خودرو و مدیران شرکت‌های خارج گروه از شرکت ایتراک صورت گرفته و همچنین نشست‌هایی برای عقد تفاهم‌نامه و قرارداد برای افزایش تعاملات و در نتیجه افزایش سهم بازار در حال اجراست.

5 از 1 رای