به گزارش خودرونویس، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم آیین افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران، گفت: موضوع تخصصی در یک سطوحی برای‌ مردم مفید است و لذت خاص خود را دارد؛ برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند نقش ضروری دارد روی این خودروها تحقیق کنند.

۲۷۴ پلاک خودرو تاریخی داریم

او گفت: در حوزه خودرو حدود ۲۷۴ پلاک خودرو تاریخی داریم که بالای ۵۰ سال خودروها تاریخی محسوب می شود. حدود ۱۸۰۰ مورد در نوبت هستند و در حال بررسی‌ هستند و پلاک خواهد گرفت. بین ۱۲ تا ۱۴ هزار خودرو تاریخی داریم و بین ۳ تا ۴ هزار پلاک خودرو تاریخی می گیرند.

ضرغامی تشریح کرد: بسیاری از این‌ خودروها دست مردم است. تاسف می‌خورم وقتی می‌خواهیم به مردم فکر‌ کنیم، برخی فکر‌می کنند در تعرض با مردم هستیم در صورتی که اینگونه نیست. یک تصمیمی که گرفته می شود، در آن مردم‌ در نظر گرفته می شوند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این خودروها از هر کدام یک نمونه است؛ به طور مثال ۳ شرکت خودروسازی جمع می‌شوند و یک خودرو را برای رضاشاه می ساختند و مردم می گویند شاه چه سواری می شده و ما سوار پراید می شویم؟

این مقام مسئول تشریح کرد: برخی عشق فیلم هستند، برخی علاقه به کتاب دارند و برخی به خودرو علاقه دارند و برایشان ارزشمند است؛ چه خودروهای جدید چه خودروهای تاریخی قدیم؛ بنیاد با این نگاه که خودروهای تاریخی در حال از بین رفتن است اقدام به بازسازی آنها کرد.

او گفت: بحث دنیا، بحث روایت هاست و باید درست روایت کرد، اینکه این خودروها در معرض دید قرار گرفته بسیار خوب است و می توان با نگاه به آنها عبرت گرفت.

ضرغامی تشریح کرد: باید به جواب تمام کارشناسان خودروی در زمینه بازسازی خودروها پاسخ داد. مطمین هستم به جهت بین المللی خاص خواهد بود و سازه خوبی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مطمین هستم این ورودی جهانی‌ خواهد شد و مورد استقبال خوبی قرار خواهد گرفت؛ این محل، به محلی دیدنی برای توریست تبدیل خواهد شد.

5 از 1 رای