به گزارش خودرونویس، خط تولید این سه قطعه کلیدی تارا با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، صالحی نیا ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع، فرشاد مقیمی مدیریت عامل ایران خودرو و و اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان افتتاح شد.

خط تولید ECU تارا

خط تولید ECU

خط تولید ECU تارا در شرکت سازه پویش  قرار دارد. کامپیوتر خودرو یا همان ECU یکی از قطعات کلیدی و با تکنولوژی بالا در روند تولید خودرو محسوب می شود که تولید آن در ایران توسط سازه پویش موجب کاهش ارزبری تولید خودرو و همچنین کاهش هزینه های تولید و افزایش درصد ساخت داخل محصول می شود. شرکت سازه پویش به دانش تولید نرم افزار و سخت افزار ECU دست یافته که این مهم به لطف همکاری این شرکت با یک شریک خارجی محقق شده است. لازم به ذکر است که شرکت سازه پویش یکی از قطعه سازان فعال زیر چتر هلدینگ قطعه سازی عظام است.

رزم حسینی بیگلو مقیمی

خط تولید مجموعه برف پاک کن و بوستر ترمز

خط تولید مجموعه برف پا کن تارا در شرکت اتحاد موتور با حضور مقامات کشوری نیز افتتاح شد که این اقدام نیز یک گام مهم و رو به جلو در افزایش داخلی سازی تارا در ایران محسوب می شود. داخلی سازی چنین قطعاتی هرچند هم کوچک، موجب کاهش ارزبری تولید خودرو شده که تاثیر مستقیمی روی کاهش قیمت تمام شده دارد.

یکی دیگر از قطعات تارا که خط تولید آن امروز افتتاح شد، بوستر ترمز این خودرو بوده که قرار است از این پس در کارخانه آذین تنه تولید شود. البته لازم به ذکر است که این شرکت بوستر ترمز محصولات برخی دیگر از محصولات ایران خودرو و سایپا را هم تامین می کند.

سازه پویش ECU تارا

افتتاح خطوط تولید با حضور وزیر صمت

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در حاشیه افتتاح خط تولید بوستر ترمز تارا بیان کرد: ایران باید موفق شود که در زمینه تولید خودرو حرف های زیادی برای گفتن در منطقه داشته باشد. وی در ادامه بیان کرد که از چند ماه پیش با کمک خودروسازان داخلی و به همت بخش خصوصی، مطالعاتی در خصوص افزایش تولید خودرو در قالب همکاری مشترک انجام شده است.

فرشاد مقیمی اکبری

وزیر صمت اظهار کرد که در بخش قطعات ما به دنبال مجموعه سازی هستیم؛ وی در ادامه بیان کرد که بخش خصوصی و قطعه سازان باید قطعاتی را تولید کنند که قابل استفاده در بیشتر خودروهای تولید داخل باشد تا از هزینه تولید کاسته شود و قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا کند. وی همچنین بیان کرد که وزارت صمت و خودروسازان به شدت با انحصار تولید خودرو مخالف هستند.

علی رضا رزم حسینی وزیر صمت

رزم حسینی بیان کرد که یکی از برنامه های تعمیق داخلی سازی کاهش ارزبری و کاهش هزینه های سربار تولید خودرو است. وی افزود که ساختار خودروسازی باید اصلاح شود و ما به جد مخالف خودروسازی انحصاری هستیم تا خودروسازان بتوانند در یک فضای رقابتی رشد و پیشرفت کنند. وی در آخر مخالف وزارت صمت با قیمت گذاری دستوری خودرو را نیز اعلام کرد.

5 از 1 رای