اخبار خودرو جهان
جان سخت بازار هند

اشکودا کوشاک 2021 رونمایی شد

دوشنبه - ۲ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
اشکودا کوشاک

اشکودا در حال گسترش سبد محصولات خود در بازارهای مختلف جهانی بوده و در این راستا یک محصول جدید ویژه بازار پرتقاضای هند معرفی کرده است. اشکودا پس از عرضه کامیک GT و کودیاک GT برای بازار چین، این بار کراس اوور کوشاک را برای بازار هند معرفی کرده که روی پلتفرم بومی سازی شده MQB-A0-IN ویژه این کشور توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، اشکودا حدود یک سال پیش کراس اوور کوشاک را در قالب خودروی مفهومی ویژن IN معرفی کرده بود؛ حال مدل تولیدی کوشاک رونمایی شده که تقریبا استایلی مشابه با مدل مفهومی دارد.

نمای عقب اشکودا کوشاک

استایل ظاهری و ابعاد اشکودا کوشاک

اشکودا کوشاک با دارا بودن طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4221، 1760 و 1612 میلی متر، مقداری کوچکتر از کامیک موجود در بازار اروپاست؛ ولی ارتفاع آن مقداری بیشتر شده است. ارتفاع بیشتر اشکودا کوشاک نسبت به کامیک به دلیل نصب سیستم تعلیق ویژه و جدید این خودرو بوده تا این کراس اوور کامپکت را برای تردد در خیابان ها و جاده های فوق ناهموار هند مناسب تر کند.

اشکودا کوشاک

به طور کلی طراحی کوشاک مشابه کامیک موجود در بازار اروپا به خصوص مدل خشن تر اسکاتلاین کامیک است. این نسخه موجود در تصاویر کوشاک، به رنگی نارنجی عسلی مزین شده و دارای رینگ های 17 اینچی آلیاژی با تریم دو رنگ است؛ این در حالی بوده که نسخه های ارزان تر به رینگ های 16 اینچی فولادی مجهز می شوند. اشکودا برای کوشاک رنگ های دیگری مانند قرمز تورنادو، کربن استیل، نقره ای رفلکس و سفید کندی را در پالت رنگ خود دارد که بسته به انتخاب مشتری روی خودرو پیاده می کند.

نمای جلو اشکودا کوشاک

کابین اشکودا کوشاک

همانند طراحی بیرونی که تفاوت چندانی با کامیک موجود در بازار اروپا ندارد، کابین اشکودا کوشاک نیز تا حد زیادی مشابه کامیک طراحی شده است. این کراس اوور به غربیلک فرمان جدید دو شاخ اشکودا و همچنین جدیدترین نسخه سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این کمپانی با نمایشگری تبلت مانند لمسی مجهز شده است. اشکودا کوشاک دارای کلیدهایی لمسی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع بوده که این کلیدها و نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا متفاوت از نمونه نصب شده روی کامیک موجود در بازار اروپاست.

کابین اشکودا کوشاک

همانطور که از محصولات اشکودا انتظار می رود، کابین در مقایسه با سگمنتی که کوشاک در آن قرار دارد بسیار جادار بوده که این مهم به لطف فاصله 2651 میلی متری بین دو محور حاصل شده که بیشترین در این سگمنت است. درون کابین محفظه های متعددی برای قراردادن اشیا و لوازم کوچک وجود دارد که روی هم رفته 26.2 لیتر حجم دارند. صندلی های ردیف دوم هم قابلیت تا شدن به صورت 60/40 را دارند که در پشت آنها 385 لیتر فضای بار در دسترس است.

فضای بار اشکودا کوشاک

نسخه های مجهزتر کوشاک دارای نورپردازی داخل کابین و همچنین صندلی های سردکن دار در ردیف جلو و تودوزی چرمی هستند. در نسخه های گران قیمت تر، ابعاد نمایشگر لمسی میان داشبورد از هفت به 10 اینچی افزایش می یابد و سیستم صوتی قدرتمندتری با ساب ووفر برای کوشاک نصب می شود که ووفر آن در قسمت زاپاس جانمایی شده است.

 

مشخصات فنی اشکودا کوشاک

قلب تپنده اشکودا کوشاک یک پیشرانه سه سیلندر بنزینی با 1 لیتر حجم بوده که قادر به تولید 115 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه توربوشارژ برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته دستی کوپل شده و به صورت آپشنال یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

پیشرانه قدرتمندتر و بزرگتر قابل نصب برای کوشاک، یک نمونه چهار سیلندر 1.5 لیتری بوده که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه خودکار به چرخ ها منتقل می شود. جدا از اینکه چه پیشرانه را با چه گیربکسی برای کوشاک انتخاب می کنید، این خودرو تنها به صورت جلومحرک به بازار هند عرضه می شود.

 

سخن پایانی

اشکودا قصد دارد که از از ماه ژوئن عرضه کوشاک را به بازار هند آغاز کند. کوشاک اولین محصول از بین چهار محصول ویژه بازارهای پرتقاضای جهانی توسعه یافته توسط اشکودا و فولکس واگن بوده که راهی بازار دومین کشور پرجمعیت جهان یعنی هند شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟