اخبار خودرو جهان
ارتقا 9 درصدی آیرودینامیک و سطح تجهیزات

اشکودا کاروک 2022 فیس لیفت معرفی شد

چهارشنبه - ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
اشکودا کاروک فیس لیفت 2022

پس از گذشت چهار سال و ثبت رکورد فروش 500 هزار دستگاهی، اشکودا سرانجان تصمیم گرفت که کاروک را فیس لیفت میان دوره ای کند تا این کراس اوور همچنان به روز و جذاب در سگمنت پر ازدحام کراس اوورهای کامپکت باقی بماند. تغییرات صورت گرفته ابتدا از پروفیل جلو آغاز شده اند که در نسخه های گران قیمت امکان سفارش چراغ های LED ماتریکس برای اولین بار وجود دارد. این تکنولوژی از اشکودا سوپرب و کودیاک به سایر محصولات این شرکت خودروسازی رسیده است.

به گزارش خودرونویس، نسخه فیس لیفت اشکودا کاروک چهار المان روشنایی رایج در چراغ های کراس اوورهای اشکودا را همچنان حفظ کرده، ولی چراغ های روشنایی در روز که در قسمت بالایی قاب چراغ طراحی شده اند حال دارای طراحی دو سطحی هستند. چراغ های عقب نیز به صورت استاندارد از نوع LED بوده که دارای گرافیک بروزرسانی شده ای بوده که ظاهر آنها را باریکتر جلوه می دهند. سپر جلو این خودرو هم بروزرسانی شده که هدف تنها ارتقا طراحی نبوده، بلکه هدف مهمتر بهبود آیرودینامیک اشکودا کاروک بوده است. همین داستان در پروفیل عقب نیز مشاهده شده شاهد طراحی سپری جدید با هدف بهبود جریان هوای عبوری هستیم.

نمای عقب اشکودا کاروک فیس لیفت 2022

اشکودا کاروک 2022 فیس لیفت با رینگ های آیرودینامیکی از سایز 17 تا 19 اینچ قابل سفارش بوده که به موجب همه این تغییرات ضریب مقاومت هوای آن به 0.30 کاهش یافته که بهبود 9 درصدی را در آن شاهد هستیم. حتی طراحی مخزن سوحت نیز تغییر کرده و جلوپنجره نیز مقداری عریض تر شده که چهره خشن تری را به نسخه فیس لیفت کاروک بخشیده است.

اشکودا کاروک فیس لیفت 2022

طراحی کابین اشکودا کاروک 2022

اشکودا همچنین تغییراتی را درون کابین کاروک فیس لیفت 2022 اعمال کرده و تمامی مدلها دارای نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان به صورت استاندارد هستند. نسخه های ارزان قیمت تر دارای یک نمایشگر هشت اینچی دیجیتالی و نسخه های گران قیمت تر دارای یک نمایشگر 10.25 اینچی در پشت فرمان هستند. چهار نمایشگر سرگرمی و مالتی مدیا مختلف برای این کراس اوور قابل سفارش بوده که بزرگترین آن دارای ابعادی معادل 9.2 اینچ است.

کابین اشکودا کاروک فیس لیفت 2022

مواد استفاده شده در کابین با هدف دوستدار محیط زیست بودن انتخاب شده اند و یک پکیج ECO برای این خودرو توسعه داده شده که دارای پوشش های گیاهی برای صندلی ها، تریم شبه چرم و دوخت قهوه ای رنگ برای محل استراحت آرنج است. نورپردازی داخل کابین در 10 رنگ و همچنین سیستم روشنایی زیر پا از جمله مواردی بوده که اولین بار در نسخه فیس لیفت اشکودا کاروک 2022 مشاهده شده اند. بسته به نسخه انتخابی هم می توان تریم کرومی یا مشکی پیانویی را برای کابین انتخاب کرد.

کابین اشکودا کاروک فیس لیفت 2022

اشکودا کاروک دارای مموری برای صندلی راننده و سرنشین جلوست. همانند گذشته نسخه اسپرت لاین هم برای این خودرو توسعه داده شده که چهره جذاب تر و اسپرتی داشته که این تفاوت تنها در بخش ظاهریست و مشخصات فنی آن هیچ تفاوتی نمی کند.

نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان اشکودا کاروک فیس لیفت 2022

مشخصات فنی اشکودا کاروک 2022

اشکودا کاروک فیس لیفت 2022 با پیشرانه های مختلفی اعم از 1 لیتری توربوشارژ سه سیلندر با 110 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور، 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 150 اسب بخار قدرت 250 نیوتن متر گشتاور و 2 لیتری توربوشارژ با 190 اسب بخار قدرت ئ 320 نیوتن متر گشتاور قابل سفارش است. همچنین برای طرفداران پیشرانه های دیزلی نیز یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزل چهار سیلندر با 116 و 150 اسب بخار قدرت و 300 و 360 نیوتن متر گشتاور روی این خودرو نصب می شود. بسته به پیشرانه انتخابی می توان اشکودا کاروک را با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه خشک سفارش داد.

پیشرانه اشکودا کاروک فیس لیفت 2022

سخن پایانی

کاروک دومین محصول پرفروش اشکودا در سال 2020 و نیمه اول سال 2021 پس از اکتاویا محسوب می شود و نسخه فیس لیفت آن از اوایل 2022 وارد بازار جهانی می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟