استایل ظاهری و کابین اشکودا اکتاویا Pro بازار چین

به گزارش خودرونویس، این تصمیم اشکودا برای عرضه نسخه L اکتاویا از آنجایی حائز اهمیت بوده که اکتاویا در حالت استاندارد هم بیشتری فضای پا را به نسبت رقبا داشته و دارای جادارترین کابین است. این نسخه کشیده تر اشکودا اکتاویا Pro نام داشته که 64 میلی متر طول بیشتری نسبت به مدل  موجود در بازارهای جهانی دارد و طول کلی آن 4753 میلی متر است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز با 44 میلی متر افزایش به 2730 میلی متر رسیده است. این بدان معناست که مشتریان در بازار چین می توانند فضای داخلی مشابه با اشکودا سوپرب را در اختیار داشته باشند؛ این در حالی بوده که اکتاویا یک سگمنت نسبت به سوپرب پایین تر بوده و برچسب قیمتی مقرون به صرفه تر دارد.

به جز درهای عقب کشیده تر، طراحی کلی اشکودا اکتاویا Pro مشابه با مدل حاضر در بازار جهانی است. ولی با این حال اشکودا سپرهای جدیدی برای جلو و عقب این خودرو طراحی کرده که مشابه نمونه نصب شده روی اکتاویا RS بوده تا چهره اکتاویا Pro اسپرت تر شود. این مدل همچنین دارای رنگ های متنوع تری برای بدنه و قاب آینه های مشکی رنگ و رینگ های 18 اینچی است.

کابین اشکودا اکتاویا Pro

کابین این نسخه پرو اشکودا اکتاویا مشابه آخرین نسخه این مدل در سایر بازارهای جهانی طراحی شده است. این مدل دارای نمایشگر 12 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد بوده و دارای یک نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتالی به صورت آپشنال در پشت فرمان است. اشکودا نسخه پرو اکتاویا را در بازار چین با هد آپ دیسپلی و همچنین سیستم های ایمنی و کمکی راننده مشابه نمونه نصب شده در بازار جهانی به فروش می رساند.

 

مشخصات فنی اشکودا اکتاویا پرو

در زیر کاپوت این نسخه به خصوص اکتاویا، یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با 150 اسب بخار قدرت نصب شده که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به محور جلو منتقل می شود. گیربکس اتوماتیک دو کلاچه DSG این خودرو دارای شیفتر دنده الکترونیکی بوده که همین تکنولوژی امکان استفاده از شیفتر کوچکتر و مدرن تر را نسبت به بسیاری از خودروهای اتوماتیک هم رده فراهم کرده است.

نمای عقب اشکودا اکتاویا Pro

نکته جالب سیستم تعلیق چند اتصالی اکتاویا پرو بوده؛ این در حالی بوده که این تعلیق صرفا در مجهزترین مدل های نسخه جهانی اکتاویا مانند مدل RS و اسکات نصب شده بود. نسخه های پایه اکتاویا در اروپا و آسیا دارای سیستم تعلیق ساده فنر پیچشی هستند؛ این موضوع نشان می دهد که اشکودا با لوکس و راحت طراحی کردن اکتاویا پرو سعی در جلب رضایت حداکثری مشتری در بازار چین داشته است.

 

منبع motor1
5 از 1 رای